Sfinks planuje przychody w 2014 r. powyżej 450 mln zł i EBITDA powyżej 45 mln zł (opis)

13.04. Warszawa (PAP) - Strategia Sfinksa zakłada wzrost liczby restauracji z powyżej 150 w 2011 r. do powyżej 290 w 2014 r. Firma w 2011 roku planuje skonsolidowane przychody na...

13.04. Warszawa (PAP) - Strategia Sfinksa zakłada wzrost liczby restauracji z powyżej 150 w 2011 r. do powyżej 290 w 2014 r. Firma w 2011 roku planuje skonsolidowane przychody na poziomie 250 mln zł, a w 2014 powyżej 450 mln zł. EBITDA w 2011 r. ma wynieść 12 mln zł, a w 2014 r. powyżej 45 mln zł - podała spółka w komunikacie. W tym roku spółka skupi się na restrukturyzacji i nie spodziewa się osiągnięcia dodatniego wyniku.

"Nie spodziewamy się w tym roku dodatniego wyniku, nasze działania będą się koncentrować na zakończeniu restrukturyzacji. Najważniejsze dla spółki jest jak najszybsze generowanie dodatnich przepływów" - powiedział na konferencji Sylwester Cacek, główny akcjonariusz i dotychczasowy prezes Sfinksa.

Dodał, że w jego ocenie IV kwartał tego roku będzie już na plusie.

Cacek powiedział, że w tym roku spółka zakłada zbliżenie się pod względem obrotów do roku ubiegłego.

Strategia spółki na lata 2010-2014 zakłada rozwój sieci restauracji pełnowymiarowych w segmencie casual dining przy zapewnieniu rentowności poszczególnych placówek, zwiększenie sprzedaży sieci restauracji pełnowymiarowych dzięki wprowadzeniu nowych kanałów dystrybucji (wynos posiłków, dowóz dań do biur i domów oraz usługi cateringu), uruchomienie konceptów restauracyjnych typu express i wejście w segment fast casual dining oraz rozwój sieci za granicą poprzez sprzedaż masterfranczyzy własnych konceptów gastronomicznych.

Jak podała spółka, koncept express ma na celu rozwijanie działalności w nowym dla spółki segmencie, fast casual dining, a tym samym tworzenie restauracji szybkiej obsługi oraz oferty dla klientów korzystających z usług punktów gastronomicznych typu fast food.

"Spółka bardzo korzystnie postrzega potencjał nowego konceptu gastronomicznego, w tym w szczególności wejście w nowy pojemny segment i pozyskanie nowego profilu klienta, przygotowanie modelu w oparciu o know-how spółki, możliwy szybki rozwój sieci (niższe nakłady inwestycyjne, sprawdzone marki), efektywny rozwój w nowych lokalizacjach, atrakcyjność konceptu dla potencjalnych franczyzobiorców" - podała firma w komunikacie.

Zaprezentowana strategia zakłada zarówno rozwój segmentu casual dining, jak i fast casual dining, przede wszystkim w oparciu o marki Sphinx i WOOK. Długoterminowy plan rozwoju przewiduje też pozostawienie w spółce sieci restauracji Chłopskie Jadło. Zakładana jest zmiana ich profilu na casual dining.

W tym roku spółka ma przygotować sieć do dalszego rozwoju, a od 2011 roku planuje rozwój sieci w kraju i wdrożenie masterfranczyzy za granicą.

Strategia nie uwzględnia wpływu zdarzeń jednorazowych, takich jak ewentualne akwizycje i połączenia, czy projekty specjalne. (PAP)

pel/ morb/ ana/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
Sam wybierz i zetnij choinkę. Oto ceny drzewek przed Bożym Narodzeniem
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇