Trwa ładowanie...
d3hnajf

Sfinks planuje przychody w 2014 r. powyżej 450 mln zł i EBITDA powyżej 45 mln zł (opis)

13.04. Warszawa (PAP) - Strategia Sfinksa zakłada wzrost liczby restauracji z powyżej 150 w 2011 r. do powyżej 290 w 2014 r. Firma w 2011 roku planuje skonsolidowane przychody na...

d3hnajf
d3hnajf

13.04. Warszawa (PAP) - Strategia Sfinksa zakłada wzrost liczby restauracji z powyżej 150 w 2011 r. do powyżej 290 w 2014 r. Firma w 2011 roku planuje skonsolidowane przychody na poziomie 250 mln zł, a w 2014 powyżej 450 mln zł. EBITDA w 2011 r. ma wynieść 12 mln zł, a w 2014 r. powyżej 45 mln zł - podała spółka w komunikacie. W tym roku spółka skupi się na restrukturyzacji i nie spodziewa się osiągnięcia dodatniego wyniku.

"Nie spodziewamy się w tym roku dodatniego wyniku, nasze działania będą się koncentrować na zakończeniu restrukturyzacji. Najważniejsze dla spółki jest jak najszybsze generowanie dodatnich przepływów" - powiedział na konferencji Sylwester Cacek, główny akcjonariusz i dotychczasowy prezes Sfinksa.

Dodał, że w jego ocenie IV kwartał tego roku będzie już na plusie.

Cacek powiedział, że w tym roku spółka zakłada zbliżenie się pod względem obrotów do roku ubiegłego.

d3hnajf

Strategia spółki na lata 2010-2014 zakłada rozwój sieci restauracji pełnowymiarowych w segmencie casual dining przy zapewnieniu rentowności poszczególnych placówek, zwiększenie sprzedaży sieci restauracji pełnowymiarowych dzięki wprowadzeniu nowych kanałów dystrybucji (wynos posiłków, dowóz dań do biur i domów oraz usługi cateringu), uruchomienie konceptów restauracyjnych typu express i wejście w segment fast casual dining oraz rozwój sieci za granicą poprzez sprzedaż masterfranczyzy własnych konceptów gastronomicznych.

Jak podała spółka, koncept express ma na celu rozwijanie działalności w nowym dla spółki segmencie, fast casual dining, a tym samym tworzenie restauracji szybkiej obsługi oraz oferty dla klientów korzystających z usług punktów gastronomicznych typu fast food.

"Spółka bardzo korzystnie postrzega potencjał nowego konceptu gastronomicznego, w tym w szczególności wejście w nowy pojemny segment i pozyskanie nowego profilu klienta, przygotowanie modelu w oparciu o know-how spółki, możliwy szybki rozwój sieci (niższe nakłady inwestycyjne, sprawdzone marki), efektywny rozwój w nowych lokalizacjach, atrakcyjność konceptu dla potencjalnych franczyzobiorców" - podała firma w komunikacie.

Zaprezentowana strategia zakłada zarówno rozwój segmentu casual dining, jak i fast casual dining, przede wszystkim w oparciu o marki Sphinx i WOOK. Długoterminowy plan rozwoju przewiduje też pozostawienie w spółce sieci restauracji Chłopskie Jadło. Zakładana jest zmiana ich profilu na casual dining.

W tym roku spółka ma przygotować sieć do dalszego rozwoju, a od 2011 roku planuje rozwój sieci w kraju i wdrożenie masterfranczyzy za granicą.

Strategia nie uwzględnia wpływu zdarzeń jednorazowych, takich jak ewentualne akwizycje i połączenia, czy projekty specjalne. (PAP)

pel/ morb/ ana/

d3hnajf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3hnajf