Sieć Mila liczy na wzrost marży w tym roku dzięki remodelingowi i markom własnym

Warszawa, 14.03.2017 (ISBnews) - Mila, sieć supermarketów typu proximity, planuje kontynuować w tym roku proces modernizacji swoich sklepów oraz rozbudować portfel produktów marki własnej, co powinno wpłynąć na wzrost marży, podała sieć. Mila otworzyła kilka dni temu piąty supermarket po remodelingu.

14.03.2017 13:19

"Dzięki remodelingowi średnia procentowa sprzedaż zwiększa się dwucyfrowo. To bardzo dobry wynik. Zaobserwowane przez nas wzrosty dowodzą, że decyzja o zmianach była słuszna. Zmodernizowane sklepy są reprezentatywne dla całej naszej sieci, dlatego należy oczekiwać, że podobne wyniki osiągniemy w pozostałych sklepach" - powiedział prezes sieci Artur Góralczyk, cytowany w komunikacie.

Piąty zmodernizowany supermarket zlokalizowany w Płocku uruchomiono 2 marca. W obiekcie, podobnie jak w czterech pozostałych, odnowiono stoiska: cukierniczo-piekarnicze, mięsno-wędliniarskie oraz samoobsługowe stoisko alkoholowe.

"Nieustanne wzmacnianie oferty w takich kategoriach, jak świeże warzywa i owoce, wędliny i mięsa, sery i ciasta oraz pieczywo jest odpowiedzią sieci na zmieniające się potrzeby klientów. Dzięki Mila znajdą oni wszystko, czego potrzebują w jednym miejscu" - podkreślił Góralczyk.

W 2017 roku, mając na uwadze skuteczność wprowadzanych zmian, ale także sprzyjające warunki rynkowe, sieć supermarketów Mila zamierza zmodernizować kolejne placówki, podano w komunikacie.

"Nasza sieć liczy obecnie 188 supermarketów. Inwestujemy w rozwój, ponieważ chcemy wykorzystać bardzo dobrą koniunkturę w segmencie proximity (tj. sklepy zlokalizowane w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy), który w kolejnych latach według prognoz rynkowych będzie rosnąć średnio 8,5% rocznie. Moment na zmiany jest dobry również dzięki sprzyjającemu otoczeniu makroekonomicznemu. Płace rosną, a bezrobocie maleje" - podsumował prezes.

Remodelingowi supermarketów Mila towarzyszy rozwój portfela produktów marki własnej. Obecnie sieć supermarketów Mila ma ponad sześćdziesiąt towarów marki własnej w kilkunastu kategoriach. Sieć zapowiada, że w 2017 roku liczba pozycji zwiększy się niemal dwukrotnie.

"Marki własne charakteryzują się wyższymi marżami, dlatego wprowadzane zmiany powinny pozytywnie przełożyć się na wyniki spółki" - czytamy też w materiale.

Obecnie spółka posiada 188 supermarketów spożywczych i zatrudnia 5 400 pracowników.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)