Sikorski: udzielamy bieżących informacji i pomagamy klientom Sky Club
Szef MSZ Radosław Sikorski zapewnił w środę, że polskie służby dyplomatyczne udzielają informacji, a także pomagają turystom, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji po tym, jak upadłość ogłosiło biuro Sky Club.
04.07.2012 | aktual.: 04.07.2012 15:56
- Niestety nie pierwszy raz mamy do czynienia z taką sytuacją. Prawie każdego sezonu jest jakieś biuro podróży, które przeceniło swoje możliwości. Ale dzięki Bogu jest w tej chwili system, dzięki któremu za powrót turystów do kraju odpowiada Urząd Marszałkowski - powiedział dziennikarzom minister, który w środę odwiedził Bratysławę w ramach podróży po państwach Grupy Wyszehradzkiej.
- Oczywiście udzielamy bieżących informacji poprzez infolinię i konsulowie na miejscu monitorują sytuację naszych turystów - dodał Sikorski.
Jak zaznaczył, konsulowie nie tylko docierają do miejsc, w których znajdują się poszkodowani Polacy, ale też są w stanie udzielić potrzebnej pomocy. Sikorski dodał, że nasze służby pomagały w znacznie dramatyczniejszych okolicznościach podczas ewakuacji Polaków z Libanu, Egiptu, czy Syrii.
W środę touroperator Sky Club, który organizował wyjazdy pod marką własną oraz Triady, złożył do Sądu Rejonowego w Warszawie wniosek o upadłość spółki. Biuro podaje, że za granicą przebywa ok. 4,7 tys. turystów.