Solaris będzie dostarczał elektryczne autobusy do Paryża? Rozpoczynają się testy

Paryż testuje autobus elektryczny firmy Solaris - podał polski producent w komunikacie.

Solaris będzie dostarczał elektryczne autobusy do Paryża? Rozpoczynają się testy
Źródło zdjęć: © Eastnews | Graf/REPORTER

31.07.2015 | aktual.: 31.07.2015 14:05

Firma ta podpisała z francuskim przedsiębiorstwem transportu publicznego Régie autonome des transports Parisiens (RATP) kontrakt na testy Urbino 12 electric.

Autobus elektryczny Solarisa w nowym designie będzie użytkowany w Paryżu przez dwa miesiące. Projekt ma ścisły związek z planami RATP, które zakładają, że od 2025 roku operator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

Zgodnie z podpisaną umową nowe Urbino 12 electric zostanie po raz pierwszy zaprezentowane szerokiej publiczności podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, która odbędzie się w dniach od 30 listopada do 11 grudnia 2015 roku w stolicy Francji. Następnie pojazd będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach. Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznego planuje do końca roku 2025 całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych konwencjonalnymi silnikami spalinowymi.

W 2014 r. Solaris sprzedał w Polsce łącznie 26 autobusów elektrycznych. Największe zamówienia złożyły Jaworzno (12 sztuk) i Warszawa (10). Tego typu pojazdy spółka sprzedała także m.in. do Brunszwiku, Drezna, Düsseldorfu, Hanoweru, Hamburga oraz Oberhausen w Niemczech.

Chętni na elektryczne solarisy są także w Czechach, Szwecji, Hiszpanii i Austrii. Na razie sprzedaż autobusów elektrycznych to wciąż jedynie ułamek całego portfela dostaw Solarisa, ale wskaźnik ten ma mocno rosnąć.

Solaris nie stawia jedynie na autobusy elektryczne. Spółka mocno rozwija też segment tramwajów. Od 2011 r. pojazdy Tramino (łącznie 50) jeżdżą po torach w Poznaniu, niedaleko którego znajduje się siedziba Solarisa.

W 2013 r. Solaris został pierwszym polskim producentem tramwajów na rynku niemieckim. Obecnie pięć pojazdów Tramino jeździ w Jenie, trwają dostawy łącznie 18 tramwajów do Brunszwiku. W tym roku tramwaje Solarisa trafią także do Lipska oraz Olsztyna, a testy trwają w Krakowie.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/245/m346869.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/historia-solarisa-niemcy-kupuja-w-polsce,89,0,1784409.html) Niemcy kupują w Polsce następcę autobusu, którego nie chcieli nam sprzedać

Spółka jest też aktywna w segmencie trolejbusów. W Polsce to mały rynek, bo z tego typu pojazdów korzystają jedynie Gdynia, Tychy i Lublin.

We wszystkich trzech miastach jeżdżą solarisy Trollino. Figaszewski podkreśla, że w tym segmencie rynki zagraniczne są znacznie ważniejsze, bo Solaris jest największym europejskim producentem tego typu taboru. W ubiegłym roku udział firmy w europejskim rynku trolejbusów sięgał 70 proc. Pojazdy producenta jeżdżą m.in. w Tallinnie, Rydze, Kownie, Budapeszcie, Debreczynie, Cagliari i Neapolu.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (100)