Sprzedaż detaliczna FMCG w III spadła o 15 proc. rdr i wzrosła o 4,5 proc. mdm - PIH
17.04. Warszawa (PAP) - Sprzedaż detalicznych sklepów FMCG w marcu spadła o 15 proc. rdr, a w ujęciu mdm wzrosła o 4,5 proc. - wynika z szacunków Polskiej Izby Handlu przesłanych...
17.04.2014 | aktual.: 17.04.2014 11:38
17.04. Warszawa (PAP) - Sprzedaż detalicznych sklepów FMCG w marcu spadła o 15 proc. rdr, a w ujęciu mdm wzrosła o 4,5 proc. - wynika z szacunków Polskiej Izby Handlu przesłanych PAP.
"Tak duży spadek rok do roku to wynik innego układu świąt, w 2013 roku zakupy świąteczne dokonywane były w marcu. Jednak nasi członkowie wśród przyczyn niestety wymieniali także zamykanie sklepów. Wzrost sprzedaży w porównaniu do poprzedniego miesiąca wynika po prostu z mniejszej liczby dni w lutym" - powiedziała PAP Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.
Prognoza opiera się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego, średniego i dużego formatu należących do PIH (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20 proc. rynku. (PAP)
nik/ asa/