Trwa ładowanie...
d2iu5ps

Sprzedaż outdooru w III kwartale 2012 spadła rdr o 17,72 proc. - IGRZ

23.10. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej spadła w trzecim kwartale 2012 roku w ujęciu rok do roku o 17,72 proc. do 125,24 mln zł. Z kolei po trzech kwartałach 2012...

Share
d2iu5ps

23.10. Warszawa (PAP) - Wartość rynku reklamy zewnętrznej spadła w trzecim kwartale 2012 roku w ujęciu rok do roku o 17,72 proc. do 125,24 mln zł. Z kolei po trzech kwartałach 2012 r. spadła o 6,16 proc. rdr i wyniosła 413 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

"Niższa sprzedaż w trzecim kwartale 2012 roku jest głównie rezultatem braku wpływów z tytułu +kampanii politycznych+ (jesień wyborcza rok temu i ponad osiem milionów złotych z tytułu prowadzonych kampanii) oraz znaczącego ograniczenia wydatków na reklamę OOH w sektorze +telekomunikacja+ (blisko dziesięć milionów mniej, aniżeli rok temu). Wśród głównych reklamodawców branży, jedynie w sektorach +rozrywka/kultura+ oraz +motoryzacja/transport+, odnotowaliśmy zauważalny wzrost w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku. +Rozrywka/kultura+: plus 11 procent; +motoryzacja/transport+: plus 16,5 procent" - napisano.

"W obliczu wyników trzeciego kwartału 2012, problematycznym wydaje się osiągnięcie na koniec tego roku wyniku porównywalnego do ubiegłego. Faktem jest, że czwarty kwartał 2012 rozpoczął się dość obiecująco (bardzo dobre wykorzystanie powierzchni ekspozycyjnych w październiku br.), ale statystyki lat poprzednich dają możliwość prognozy na poziomie minus pięciu procent w stosunku do 2011 roku" - dodano.

Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w trzecim kwartale 2012 roku 3,7 proc. Wpływy z tytułu reklamy tranzytowej były wyższe w porównaniu z trzecim kwartałem 2011 roku o 19,8 proc.(PAP)

pel/

d2iu5ps
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2iu5ps
d2iu5ps