Sprzedaż Tesco w Polsce spadła do 10,83 mld zł w r. fin. 2016/2017
Warszawa, 13.04.2017 (ISBnews) - Sprzedaż towarów w sieci Tesco w Polsce (łącznie z paliwami) wyniosła 10 832 mln zł netto (2 070 mln GBP) w roku finansowym 2016/2017, zakończonym 25 lutego br., wobec 11 188 mln zł (1 933 mln GBP) rok wcześniej, podało Tesco Plc.
13.04.2017 | aktual.: 13.04.2017 09:08
"W Europie Środkowej sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła na wszystkich rynkach z wyjątkiem Polski, która pozostaje bardzo konkurencyjnym rynkiem" - czytamy w komunikacie.
Tesco przyznało też, że odpowiedź na konkurencyjność polskiego rynku zaważyła na zyskowności biznesu w całej Europie Środkowej.
"Ponadto otworzyliśmy nowe centrum dystrybucyjne w Poznaniu w Polsce, zmniejszając koszty transportu dla kraju o 20%" - czytamy dalej.
Liczba sklepów Tesco w Polsce spadła do 429 na koniec roku finansowego 2016/2017 z 440 rok wcześniej, przy czym powierzchnia handlowa zmalała w tym okresie odpowiednio do 9,58 mln stóp kw. z 9,69 mln stóp kw. Na koniec roku finansowego 20172018 planowany jest jej dalszy spadek do 9,22 mln stóp kw., podano także w materiale.
Tesco rozpoczęło działalność w Polsce w 1995 r. Obecnie zatrudnia ponad 28 tys. osób i oferuje produkty 3 700 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.
(ISBnews)