Stolica: GDDKiA wybrała wykonawcę przebudowy Trasy AK i mostu Grota
Konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów złożyło najkorzystniejszą ofertę na dostosowanie warszawskiej Trasy Armii Krajowej wraz z mostem Grota do parametrów drogi ekspresowej S8 - poinformowała GDDKiA. Oferta opiewa na ponad 544 mln zł.
18.03.2013 | aktual.: 18.03.2013 17:51
Przebudowa Trasy Armii Krajowej ma objąć odcinek od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. Przebudowa mostu Grota-Roweckiego ma umożliwić przeprowadzenie pięciu pasów ruchu w każdym kierunku: dwa dla drogi ekspresowej i trzy dla ruchu lokalnego. Ponadto most ma zostać dostosowany do ruchu pieszego i rowerowego.
"Dokumenty z postępowania przetargowego zostaną dziś przekazane do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. W przypadku braku odwołań pozostałych stron postępowania oraz pozytywnego wyniku kontroli, umowa z wykonawcą będzie mogła zostać podpisana już w kwietniu br." - poinformowała w poniedziałek GDDKiA. Wykonawca będzie miał 27 miesięcy na realizację zamówienia.
Oferta Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów to najniższa oferta w przetargu na przebudowę drogi - opiewa na 58 proc. kosztorysu inwestorskiego. GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła 932 948 001,30 zł brutto. Najwyższa oferta - na kwotę ponad 1,7 mld zł brutto - została złożona przez konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. W sumie w przetargu zostało złożonych sześć ofert.