Droższe produkty mają rzucać się w oczy
Miejsce ustawienia poszczególnych produktów na półkach to najistotniejsza strategia zachęcająca nas do zakupów większych, niż planowaliśmy.
Zgodnie z podstawowymi zasadami merchandisingu produkty pierwszej potrzeby powinny znajdować się w najdalszej części sklepu lub na końcu trasy przewidzianej dla klienta. Dzięki temu zanim dojdziemy do towarów, które musimy kupić, zapełniamy już koszyk innymi, które zwróciły naszą uwagę. Właśnie na głównej drodze kupującego pojawiają się promocje i inne okazje.
Również miejsce na półce nie jest przypadkowe. Najczęściej kupowane są produkty, które znajdują się na wysokości wzroku klienta, czyli mniej więcej 1,45 - 1,60 metra. Zatem właśnie te miejsca są najbardziej pożądane przez producentów jako lokacja dla swoich towarów. Często sieci handlowe są w stanie dużo zaoferować, aby się tam znaleźć.
Sklepy więcej zarabiają na produktach droższych. Zatem bliżej newralgicznej wysokości regału cena produktów rośnie. Tańsze i mniejsze towary wykładane są niżej, po te najtańsze będziemy musieli się schylać, czasem wręcz do samej podłogi.