Tax Care ma aplikację księgową dla kierowców korzystających z platformy Uber
Warszawa, 07.03.2017 (ISBnews) - Tax Care - największa sieć biur rachunkowych w Polsce, należąca do Grupy Idea Banku - stworzył aplikację, dzięki której każda faktura VAT wystawiona przez kierowcę korzystającego z platformy Ubera jest automatycznie księgowana, podała firma.
"To przełom w rozliczeniach księgowych przedsiębiorców oferujących swoje usługi za pośrednictwem popularnej platformy i początek współpracy dwóch bardzo innowacyjnych firm" - czytamy w komunikacie.
Każdy przejazd realizowany przez kierowcę korzystającego z aplikacji Uber jest dokumentowany odrębną fakturą VAT. W miesiącu kierowca może wystawić kilkaset i więcej takich faktur, a zgodnie z regulacjami, każda powinna być zaksięgowana oddzielnie. Standardem na rynku usług rachunkowych dla przedsiębiorców rozliczających się według zasad uproszczonych jest tymczasem ustalanie cen w oparciu o liczbę rozliczanych dokumentów, tłumaczy firma.
"Stworzyliśmy aplikację, która rozwiązuje ten problem. W naszym systemie każdy dokument wystawiony przez przedsiębiorcę oferującego swoje usługi za pośrednictwem platformy Uber rozliczany jest oddzielnie, zgodnie z najwyższymi standardami rachunkowości. Jednocześnie dostosowaliśmy koszt usługi do realiów działalności, która wiąże się z koniecznością wystawiania wielu faktur" - powiedział prezes Tax Care Adam Głos, cytowany w komunikacie.
Koszty udało się znacząco obniżyć dzięki automatyzacji procesu wprowadzania faktur do systemu księgowego Tax Care. Ponieważ faktury mają jednolity format, możliwe było stworzenie narzędzia, które w sposób automatyczny pobiera dane z każdego wystawionego przez kierowcę dokumentu, a następnie księguje go jako odrębną pozycję, tłumaczy firma.
"Co ważne, w modelu stworzonym specjalnie dla przedsiębiorców korzystających z Ubera, cena usługi księgowej zależy wyłącznie od liczby dokumentów kosztowych (np. faktury za paliwo, leasing samochodu, koszty eksploatacji), a nie uwzględnia wystawianych przez kierowcę faktur (czyli dokumentów przychodowych). W efekcie miesięczny koszt obsługi księgowej udało się znacząco obniżyć w stosunku do stawek rynkowych" - wyjaśniono w materiale.
Tax Care podkreśla też, że każdy kierowca obsługiwany jest przez dedykowaną księgową i uzyskuje dostęp do systemu księgowego zintegrowanego z bankowością Idea Cloud.
"Aplikacja stworzona przez Tax Care odpowiada na potrzeby kierowców współpracujących z Uberem. Udostępnione naszym partnerom rozwiązanie księgowe jest wygodne oraz zwiększa bezpieczeństwo prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jest to szczególnie istotne w związku z rozwojem platformy. Każdego miesiąca liczba przejazdów realizowanych za pośrednictwem aplikacji rośnie o 20%, a to oznacza, że kierowcy wystawiają coraz więcej faktur" - powiedział dyrektor generalny Uber Polska Kacper Winiarczyk, także cytowany w komunikacie.
Uber jest pierwszym dużym partnerem, dla którego Tax Care opracował dedykowaną aplikację księgową.
"Jesteśmy w trakcie finalizowania kolejnych projektów o podobnej skali. Wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z przepływem danych oraz dokumentów pomiędzy dużą firmą a współpracującymi z nią małymi podmiotami, jesteśmy w stanie ten proces usprawnić i uprościć" - zapowiedział Głos.
Tax Care jest największą firmą księgową w Polsce. Obsługuje ponad 21 tys. klientów i posiada 390 oddziałów własnych i partnerskich w całej Polsce. Świadczy usługi rachunkowe, zarówno dla firm rozliczających się na zasadach uproszczonych, jak też prowadzących pełną księgowość.
Uber to firma technologiczna, która łączy użytkowników aplikacji z kierowcami, którzy korzystają z platformy, aby współdzielić swój przejazd z innymi, oferują możliwość przywiezienia posiłku, bądź przewiezienia przesyłki. Platforma Uber działa w ponad 500 miastach w więcej niż 80 krajach na całym świecie, pomagając rozwijać to, jak ludzie poruszają się po współczesnych miastach.
W Polsce Uber jest dostępny w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku.
(ISBnews)