Okocim vs Lech / Tyskie / Żywiec
W 2006 roku, w południowo-wschodniej Polsce, ruszyła kampania piwa Okocim Zagłoba. Carlsberg Polska S.A., właściciel tej marki, reklamował je porównując zawartość ekstraktu z bezpośrednimi konkurentami: Tyskim, Lechem i Żywcem. To była pierwsza reklama porównawcza piwa na polskim rynku skierowana do konsumentów.
Na reklamie widać piwo - Lech, Tyskie, Żywiec oraz Zagłobę. Nad każdą butelką widnieje procentowa zawartość ekstraktu - Zagłoba ma najwyższą. Całość opatrzona jest hasłem: "A ile ekstraktu ma Twoje piwo?" i komentarzem: "Są tacy, którzy myślą, że wszystkie piwa jasne pełne są teraz takie same. To nieprawda. Wystarczy spróbować Zagłoby. Różnica jest wyraźna i wynika przede wszystkim z zawartości ekstraktu. Spróbuj, a zrozumiesz, czym różni się Zagłoba od innych marek, które piłeś dotychczas".