Telewizja z internetu wraca do telewizorów... przez internet
Telewizja internetowa staje się coraz popularniejsza. Aby wyjść naprzeciw klientom, dostawcy zaczęli oferować dostęp do internetowych programów za pomocą telewizora - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
20.10.2011 | aktual.: 20.10.2011 07:57
Możliwość wyboru treści, które chce się oglądać, to główny atut telewizji inteligentnej. Dotychczas była ona dostępna przede wszystkim przez internet i wymagała komputera z dostępem do sieci. Teraz można korzystać za smart TV - telewizorów umożliwiających dostęp do telewizyjnych zasobów w internecie.
Już 75 proc. odbiorników telewizyjnych dostępnych na rynku umożliwia odbiór i obsługę kanałów sieciowych. Wykorzystują to sieci telewizyjne. Coraz bardziej zainteresowane są także dostawcy kablowi. Aby ruszyć z taką usługą, wymagane jest tylko odpowiednie oprogramowanie.
Polsat za pomocą Ipli jest dostępny w większości telewizorów. TVN poprzez TVNPlayera można odbierać na odbiornikach Sony. Z kolei Samsung, jeden z głównych producentów telewizorów, zapewnił swoi klientom dostęp do telewizji za pośrednictwem aplikacji Policja.pl
Jednak telewizory to nie kres postępu w dostarczaniu klientowi komfortu korzystania z inteligentnej telewizji. HBO Polska uruchomił usługę HBO Go, która umożliwia dostęp do sieciowej telewizji za pomocą tabletu oraz telefonu komórkowego.
Same sieci kablowe, choć usługa ta może w przyszłości zagrozić ich dominacji, także zaczęły oferować dostęp do internetowych programów. I tak UPC oferuje swoją aplikację UPC Live, Cyfrowy Polsat uruchomił Catch up TV, a Multimedia Polska MMTV.pl.
Dla dostawców ten rynek ma jeszcze jedną zaletę poza rosnącą widownią - jest to rynek nieregulowany jak w przypadku tradycyjnej telewizji. To pozwala podnieść atrakcyjność audycji dla widzów.