Trwa ładowanie...

Tesco chce usunąć opakowania z plastiku. Zaostrza przepisy

Brytyjskie Tesco zobowiązało się do walki z plastikiem jednorazowego użytku. Zamierza wdrożyć zasady, które zablokują możliwość sprzedaży produktów wszystkim markom wykorzystującym opakowania ze sztucznych tworzyw. Powstała już specjalna lista materiałów akceptowanych przez sieć.

Tesco chce usunąć opakowania z plastiku. Zaostrza przepisyŹródło: flickr.com, fot: Simon Haytack
d1vvhba
d1vvhba

– Nie możemy już dłużej tolerować faktu, że zbyt długo i nadmiernie pakowano towary konsumpcyjne (w plastikowe opakowania) – ocenił Dave Levis, naczelny dyrektor Tesco, cytowany przez Guardiana.

– Wszyscy kiedyś spojrzeliśmy na ustaloną zawartość opakowania z płatkami zbożowymi i zastanowiła nas rozbieżność nad rozmiarem torby i pudełka – wskazał Levis.

Już w maju 2018 roku Tesco podało wykaz preferowanych materiałów na opakowania. Miałyby korzystać z nich firmy korzystające z powierzchni hipermarketów. Teraz jednak gigant handlowy chce wzmocnić presję i zablokować dostęp do swoich półek wszystkim markom, które nie dostosują się do nowych zasad.

Zobacz także: 70 proc. Polaków kupuje produkty marek sieci handlowych

W ostatnim raporcie rocznym Tesco wskazało, że 13 proc. opakowań produktów ich własnej marki jest trudnych do recyklingu. Lewis zapowiedział, że zarządzana przez niego spółka wyeliminuje je do końca roku. Dodał, że współpracują z markowymi dostawcami, którzy mają zrobić to samo.

d1vvhba

W ostatnich latach Tesco kojarzyło się Brytyjczykom z firmą nadmiernie wykorzystującą plastik. Teraz sieć sklepów chce walczyć z tą łatką. Lewis powiedział, że jego firma będzie złomować plastik używany do pakowania puszek w samych opakowaniach zbiorczych. To pozwoli zaoszczędzić 490 ton plastiku rocznie i może zapobiec sprzedaży ponad 50 metrów plastikowych spoiw do puszek do piwa.

Tesco testuje również program Loop, który ma na celu zwiększyć zainteresowanie społeczeństwa ponownym wykorzystywaniem opakowań. Z programem tym podpisały wcześniej umowy m.in. Procter&Gamble, Unilever i Coca-Cola.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1vvhba
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1vvhba

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj