Trwa ładowanie...
d10p395
tesco
17-11-2009 15:30

Tesco odnotowuje wzrost popytu na polską żywność

Największa sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii - Tesco, powiększyła asortyment polskich produktów żywnościowych ze 119 do 211. Sprzedaż tych towarów - po raz pierwszy po kilku miesiącach spadku - zaczęła rosnąć - doniósł na swych wtorkowych internetowych stronach "Daily Telegraph".

d10p395
d10p395

Tesco uruchomiło również dwujęzyczne strony internetowe po polsku i angielsku, na których prezentuje ofertę polskich produktów. Można na nich sprawdzić, które z nich dostępne są w lokalnym sklepie.

Podobnie jak inne działające w Wielkiej Brytanii supermarkety, Tesco zaczęło wprowadzać polskie produkty żywnościowe w reakcji na popyt stwarzany przez polskich imigrantów, których liczbę - w szczytowym okresie - oceniano nawet na 1,2 mln. Sprzedaż wykazywała silną tendencję rosnącą przede wszystkim w 2007 r.

W ub.r., gdy Wielką Brytanię dotknęła głęboka recesja, sprzedaż polskiej żywności w Tesco zaczęła spadać, nawet o 23 proc. w ujęciu rocznym. Jednak obecnie trend ten odwrócił się; sprzedaż nie tylko ustabilizowała się, ale zaczęła rosnąć w tempie 15 proc. rocznie.

Największym popytem cieszą się puszkowane konserwy rybne, marynowane jarzyny i piwo.

Według "Daily Telegraph", istnieją dwa możliwe wytłumaczenia: Polacy, którzy wyjechali do Polski z powodu recesji wracają na Wyspę, bądź też ci, którzy w Wielkiej Brytanii zostali, mają więcej pieniędzy do wydania.

d10p395
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d10p395