Tesco Polska wyda w przyszłym roku obrotowym ponad 0,5 mld zł na nowe sklepy

25.11. Warszawa (PAP) - Tesco Polska szacuje, że w roku obrotowym kończącym się 28 lutego 2011 roku otworzy w Polsce około 50 sklepów w różnych formatach. W kolejnym roku obrotowym...

25.11. Warszawa (PAP) - Tesco Polska szacuje, że w roku obrotowym kończącym się 28 lutego 2011 roku otworzy w Polsce około 50 sklepów w różnych formatach. W kolejnym roku obrotowym spółka chce podwoić plany otwarć i szacuje, że wyda na realizację tych planów ponad 500 mln zł - poinformował prezes Tesco Polska, Ryszard Tomaszewski.

"W tym roku finansowym otworzymy w sumie 50 sklepów różnych formatów" - powiedział Tomaszewski na czwartkowej konferencji.

"W naszych założeniach jest, by w kolejnym roku podwoić plan" - dodał.

Prezes nie chciał powiedzieć, ile dokładnie sklepów i w jakich formatach może otworzyć Tesco w Polsce w przyszłym roku finansowym.

"Czasem coś się opóźnia w naszych założeniach, ze względu na przeciągające się procedury pozwoleń. Na pewno będzie to duża dwucyfrowa liczba" - powiedział Tomaszewski dziennikarzom po konferencji.

"Nad otwarciem jednego dużego sklepu pracujemy 5-6 lat, a nad małym sklepem około jednego roku" - dodał.

Obecnie w ramach sieci Tesco działa w Polsce około 354 sklepów, w tym 66 hipermarketów o powierzchni powyżej 3 tys. metrów kw., 46 hipermarketów kompaktowych, czyli sklepów o powierzchni 2 tys. metrów kw. oraz 242 małe sklepy do 1000 metrów kw. powierzchni.

Tomaszewski poinformował, że otwarcie jednego sklepu o powierzchni 5-7 tys. metrów kw. to koszt w granicach 50-70 mln zł.

"Nie wiemy dokładnie, w jakich formatach będą sklepy, które będziemy otwierać w przyszłym roku, to będzie zależało od uzyskanych pozwoleń. Myślę, że w przyszłym roku na pewno wydamy na otwarcia więcej niż 0,5 mld zł" - powiedział.

Dodał, że od początku działalności w Polsce spółka zainwestowała niemal 10 mld zł.

Zdaniem Tomaszewskiego, polski rynek handlu nowoczesnego nie jest już w pierwszej fazie rozwoju, ale ma jeszcze duży potencjał wzrostu.

"Najmniejszą pojemność ma rynek hipermarketów. W Polsce jest miejsce na jeszcze tylko około 100 hipermarketów. Pytanie, ile z tej liczby przypadnie nam" - powiedział.

Prezes Tesco Polska poinformował też, że spółka preferuje rozwój organiczny, jednak nie wyklucza także przejęć, w razie pojawienia się na rynku okazji.

"Najbardziej jesteśmy zainteresowani rozwojem organicznym, ale jeśli na rynku pojawi się okazja i cena będzie odpowiednia, to ją wykorzystamy" - powiedział Tomaszewski.

Dodał, że w trakcie 15 lat działalności w Polsce Tesco dokonało 3 przejęć. (PAP)

pam/ ana/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Złe wieści dla fanów Nutelli. Szykują się duże podwyżki
Złe wieści dla fanów Nutelli. Szykują się duże podwyżki
Polacy znaleźli sposób na dentystów. Oszczędzają tak tysiące złotych
Polacy znaleźli sposób na dentystów. Oszczędzają tak tysiące złotych
Kupił paczki niespodzianki w galerii handlowej. Oto co było w środku
Kupił paczki niespodzianki w galerii handlowej. Oto co było w środku
Hit z PRL-u wraca do łask. Ceny koszyczków zaskakują
Hit z PRL-u wraca do łask. Ceny koszyczków zaskakują
Miały być zdrowe. Znaleźli metale ciężkie w warzywach z ogródków
Miały być zdrowe. Znaleźli metale ciężkie w warzywach z ogródków
Nie więcej niż 48 tys. zł miesięcznie? Lekarz zabrał głos
Nie więcej niż 48 tys. zł miesięcznie? Lekarz zabrał głos
Nowy trend pochówków w Polsce. Ta usługa kosztuje niecałe 500 zł
Nowy trend pochówków w Polsce. Ta usługa kosztuje niecałe 500 zł
Zuchwały napad na sklep Swarovski w Paryżu. Straty na 200 tys. euro
Zuchwały napad na sklep Swarovski w Paryżu. Straty na 200 tys. euro
Dostał gotówkę od ojca. Co z podatkiem? Skarbówka wydała stanowisko
Dostał gotówkę od ojca. Co z podatkiem? Skarbówka wydała stanowisko
Debiut rywala KFC w kolejnym mieście. Rozda roczne vouchery na kanapki
Debiut rywala KFC w kolejnym mieście. Rozda roczne vouchery na kanapki
Sprzedał 13 mieszkań. Inwestował latami. Tłumaczy powody
Sprzedał 13 mieszkań. Inwestował latami. Tłumaczy powody
Cała prawda o Dino. Komu sieć zabiera klientów?
Cała prawda o Dino. Komu sieć zabiera klientów?