Tu się opłaca pracować!
Branża telekomunikacyjna należy do sektorów gospodarki, które ze względu na dynamiczny rozwój stale poszukują nowych pracowników. W zeszłym roku roku już co 10. oferta pracy pochodziła od firmy telekomunikacyjnej. Pracownicy tej branży należą też do jednych z najlepiej opłacanych. Ze względu na dużą konkurencyjność tego rynku, szczególnie dobrze wynagradzani są tu specjaliści ds. marketingu.
24.03.2011 | aktual.: 24.03.2011 11:05
Spośród miast wojewódzkich najwyższe zarobki w branży telekomunikacyjnej odnotowano w Warszawie, ale stosunkowo wysokie płace, co jest dość zaskakujące, są też w Bydgoszczy i Łodzi. Co ciekawe, w tym drugim mieście wynagrodzenia pracowników szeregowych są nawet wyższe niż na Mazowszu. Najniższe pensje otrzymują natomiast pracownicy firm telekomunikacyjnych z Lublina.
Branża telekomunikacyjna z pewnością dalej będzie się intensywnie rozwijać, a jej przyszłość wyznaczą trendy związane z mediami cyfrowymi, np. interaktywne usługi rozrywkowe. Dlatego też również branżowy rynek pracy będzie poszukiwał zupełnie nowych specjalistów.
Jak mówi Joanna Sekreta, kierownik Zespołu Rekrutacji w firmie Polkomtel SA: - Branża telekomunikacyjna to sektor ciągle wprowadzający nowe usługi i innowacyjne produkty, dlatego w kolejnych latach zapotrzebowanie będzie przede wszystkim na pracowników posiadających zaawansowaną wiedzę z zakresu nowych technologii. Poszukiwane będą także osoby potrafiące dynamicznie reagować na wyzwania stawiane przez rynek i potrzeby klientów, chociażby w obszarze sprzedaży, obsługi Klienta czy marketingu. Poza konkretną wiedzą z danego zakresu popyt jest i zawsze będzie na pracowników posiadających umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji, pracy w zespole, zorientowanych na osiąganie zakładanych celów i otwartych na ciągłe zmiany. Jest to szczególnie kluczowe w tak dynamicznie rozwijającym się sektorze, jakim jest telekomunikacja.
- Mediana - termin statystyczny używany m.in. w raportach płacowych. Jest to wartość dzieląca wszystkie dane na pół; lepiej niż średnia oddaje tendencję centralną wyników, jako że średnia może być zaburzona przez wyniki skrajne. Poniżej i powyżej mediany znajduje się dokładnie po 50% danych. Jeżeli np. mediana wynagrodzenia na danym wynosi 2000 PLN, to połowa firm na rynku płaci poniżej, a połowa powyżej 2000 PLN.