Trwa ładowanie...
d2o6suh
telewizja
+1
13-12-2007 09:02

TVN rusza na podbój Europy

Telewizja Piotra Waltera chce być szóstą stacją na Starym Kontynencie. TVN ma ambitne plany akwizycji zagranicznych. Chce trafić do europejskiej czołówki.

d2o6suh
d2o6suh

Stacji Piotra Waltera nie wystarcza już miano największej komercyjnej stacji telewizyjnej w Polsce. Grupa TVN chce zawalczyć o rynki zagraniczne. Nie będzie bawić się w półśrodki.
_ Chciałabym, by telewizja TVN stała się poważnym graczem na rynku europejskim. Polska to szósty rynek reklamowy w Europie, więc mam nadzieję, że TVN będzie szóstą co do wielkości europejską stacją w perspektywie 5-10 lat _ - mówi Karen Burgess, wiceprezes TVN.

TVN, nadawca czternastu kanałów telewizyjnych i właściciel portalu Onet.pl, interesuje się zarówno rynkiem telewizyjnym, jak i internetem. Internet jest o tyle łatwiejszy niż telewizja, że na tym rynku nie ma tylu regulacji i ograniczeń, np. w postaci małego zasobu częstotliwości. Ale mimo szybko rosnącego rynku reklamy internetowej prawdziwe pieniądze z reklamy wciąż są w telewizji.

TVN24 na eksport

Na rynku internetowym wzorcem do powielenia za granicą jest Onet.pl, na rynku telewizyjnym - TVN24.
_ Badamy możliwości rozwoju takiej stacji jak TVN24 na innych rynkach. Mamy świetny model biznesowy - dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii i skupieniu się na polskim rynku osiągamy wysoką rentowność. Podobne stacje w Europie Zachodniej mają nieporównywalnie wyższe koszty _ - mówi Karen Burgess.

TVN24, który dociera jedynie do 40 proc. gospodarstw domowych, miał w listopadzie 3-procentowy udział w rynku, a w rankingu najchętniej oglądanych stacji jest szósty. Kanał, który powstał w 2001 r., miał po trzech kwartałach 2007 r. 93 mln zł przychodów i 29-procentową marżę EBITDA.

d2o6suh

Finanse? Żaden problem

TVN deklaruje, że nie bę- dzie problemów z finansowaniem ewentualnych przejęć - oprócz kredytu stacja może posiłkować się emisją akcji. Ale telewizja Piotra Waltera wierzy w metodę małych kroczków - pierwsza akwizycja ma mieć wartość kilkunastu milionów euro. TVN bada 4-5 spółek, a do pierwszej transakcji może dojść w pierwszym kwartale przyszłego roku.
_ Musimy sprawdzić, jak wyglądają nowe rynki i jak się tam pracuje _ - mówi Burgess.

Spółka nie precyzuje, gdzie będzie chciała zaistnieć. Mówi, że celem jest Europa.
_ Szukamy okazji raczej w krajach bliższych nam kulturowo czy cywilizacyjnie, bo wiemy, że do odniesienia sukcesu potrzebna jest nie tylko dobra znajomość jakiejś firmy czy branży, lecz także świadomość nawyków i oczekiwań ludzi _ - dodaje wiceprezes TVN.

TVN chce też powalczyć o rynek lokalnej reklamy telewizyjnej. W połowie przyszłego roku ruszy TVN Warszawa, a w jej ślad mogą pójść kolejne stacje - Katowice, Kraków czy Poznań. W tym roku TVN prognozuje, że osiągnie 1,4 mld zł przychodów i 33-35-procentową marżę EBITDA.

Magdalena Wierzchowska
Puls Biznesu

d2o6suh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2o6suh