TVN spodziewa się spadku przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu na 10 proc. r/r
13.8.Warszawa(PAP) - Grupa TVN spodziewa się spadku przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu na 10 proc. r/r.. Sprzedaż reklamy w II kwartale w 99,5 proc. może sygnalizować...
13.08.2009 | aktual.: 13.08.2009 09:13
13.8.Warszawa(PAP) - Grupa TVN spodziewa się spadku przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu na 10 proc. r/r.. Sprzedaż reklamy w II kwartale w 99,5 proc. może sygnalizować poprawę na rynku reklamy - podała spółka w prezentacji.
"Spodziewany jest spadek przychodów reklamowych w lipcu i sierpniu o 10 proc. rok do roku" - napisano.
"+Sellout+ w II kw. wyniósł 99,5 proc. co może sygnalizować poprawę na rynku reklamy" - dodano.
Grupa TVN szacuje, że w II kwartale 2009 roku rynek reklamy telewizyjnej spadł rdr o 17,9 proc., a w całym pierwszym półroczu zmniejszył się o 13 proc. Spółka zauważa nadal ograniczoną przewidywalność rynku reklamy.
"Wielkość przychodów z tytułu emisji reklam w Polsce odzwierciedlała zmiany ogólnej sytuacji gospodarczej. Przychody te są wyższe w okresach szybkiego rozwoju gospodarczego, zaś w czasie recesji ulegają obniżeniu. Nie możemy zapewnić, że tendencje te utrzymają się, ani też nie jesteśmy w stanie określić, jaki wpływ na polską gospodarkę i na nas wywrze bieżący globalny kryzys" - napisano w raporcie kwartalnym.
"Abstrahując od wspomnianej poniżej sezonowości przewidywania dotyczące poziomu wydatków na reklamę są możliwe z miesięcznym wyprzedzeniem, nie możemy więc z dokładnością oszacować naszych przyszłych przychodów z tytułu emisji reklam" - dodano.
W II kwartale przychody reklamowe TVN spadły o 17,4 proc. do 360 mln zł. Spadek ten wynika przede wszystkim ze zmniejszenia o 20,8 przychodów kanału TVN z reklamy.(PAP)
epo/ gor/
w II kwartale na 17,9 proc.