Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT
Warszawa, 13.06.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 9-13 czerwca...
13.06.2014 14:51
Warszawa, 13.06.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 9-13 czerwca br.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Smartfony, tablety: Liczba smartfonów w Polsce wzrośnie w tym roku do 27 mln sztuk z 22 mln z ub.r., co będzie oznaczało 47,9% wszystkich telefonów komórkowych (wobec 39,7% w ub.r.), prognozuje PwC. W tym czasie liczba tabletów ma się podwoić i wynieść 4 mln sztuk (co oznaczałoby penetrację na poziomie 9,7% wobec 6,0% w ub.r.).
"W porównaniu z konsensusem różnych prognoz dla polskiego rynku tabletów nasza jest dosyć ostrożna" - powiedział analityk Adam Głąb, cytowany przez "Rzeczpospolitą".
Według prognoz PwC, zaprezentowanych przez "Rz", w 2018 r. liczba smartfonów na polskim rynku ma sięgnąć 44 mln, co stanowiłoby 74% wszystkich komórek. W tym czasie liczba tabletów prognozowana jest na poziomie 12 mln sztuk, co oznaczałoby penetrację w wysokości 30,7%.
Zdaniem Damiana Godosa, analityka IDC, aktualne szacunki są w raporcie PwC nieco zaniżone, a dynamika sprzedaży w końcowych latach prognozy wydaje się zbyt silna, podkreśla gazeta.
Źródło: ISBnews
Cloud computing: Jak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez PMR wśród 300 największych firm IT w Polsce w maju 2014 r., zawarte w raporcie „Rynek przetwarzania danych w chmurze w Polsce 2014. Prognozy rozwoju na lata 2014-2018", oczekiwania głównych graczy względem dalszego rozwoju rynku cloud computingu w Polsce są optymistyczne. Większość respondentów spodziewa się jego dynamicznego rozwoju w latach 2014 i 2015, przede wszystkim w modelu SaaS.
W porównaniu z wynikami uzyskanymi w 2013 r. opinie respondentów odnośnie rozwoju cloud computingu okazują się jeszcze bardziej optymistyczne. We wszystkich trzech kategoriach wzrósł odsetek respondentów, którzy przewidują dynamiczny rozwój rynku. Jednocześnie zmalał udział respondentów nieprzewidujących dalszego rozwoju. Z trzech głównych modeli technologii cloud computing, SaaS uznawany jest za najbardziej perspektywiczny. Zbliżony, ponad 30% odsetek respondentów oczekiwał dynamicznego wzrostu modelu IaaS oraz PaaS w latach 2014-2015.
W opinii największych firm nadal kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój rynku cloud computingu w Polsce jest poszukiwanie przez firmy oszczędności. Istotnym okazuje się również wzrost mobilnego internetu i rynku aplikacji mobilnych oraz coraz większa ilość przetwarzania danych. Waga bezpieczeństwa, jako czynnika wpływającego na rynek cloud computingu w 2014 r., uległa zmniejszeniu. Jedynie 15% respondentów uznało go za czynnik kluczowy. Rok wcześniej, w analogicznym badaniu, odsetek ten wynosił 23%. Jeszcze wyższy w skali spadek zanotowały regulacje prawne, jako czynnik wpływający na rynek cloud computingu. W 2014 r. jedynie 3% respondentów uznało ten czynnik za kluczowy. W 2013 r. odsetek zanotował wartość o 10 p.p. wyższą.
Źródło: PMR
Ubezpieczenia online: Zagraniczni ubezpieczyciele majątkowi mocno zaznaczyli swoją obecność w internecie i traktują portal internetowy nie tylko jako wizytówkę firmy, ale również jako równorzędny z innymi kanał sprzedaży i obsługi ubezpieczeń. Na polskim rynku ubezpieczeń są już bardzo dobre pojedyncze przykłady oferowania obsługi online dla ubezpieczeń majątkowych, ale portale online nie są jeszcze priorytetem dla ubezpieczycieli. Jak wynika z najnowszych badań KPMG w Polsce, wszyscy ubezpieczyciele Direct umożliwiają zakup ubezpieczenia komunikacyjnego na portalu online, przy czym w przypadku ubezpieczycieli Top10 to jedynie 40%. Wśród obecnych rozwiązań online do umożliwienia sprawnej obsługi ubezpieczeń online dla klientów jest konto klienta, ale udostępnia je tylko połowa ubezpieczycieli Top10 i ubezpieczycieli Direct.
Wyniki badań przeprowadzonych przez zespół doradców dla branży ubezpieczeń z KPMG w Polsce wśród 17 polskich towarzystw ubezpieczeń oferujących ubezpieczenia komunikacyjne w kwietniu i maju 2014 r., prezentują stan wykorzystania portali internetowych polskich majątkowych towarzystw ubezpieczeń w kontekście sprzedaży i obsługi klienta. Porównanie obecnych funkcji portalu online wśród ubezpieczycieli Top10 i ubezpieczycieli Direct pokazuje, że ubezpieczyciele przyjęli różne strategie i w sposób wybiórczy udostępniają funkcje portali online. Wszystkie towarzystwa ubezpieczeń objęte badaniem na swoich stronach internetowych udostępniają informacje o towarzystwie i produktach. Niewielu ubezpieczycieli udostępnia komplet funkcji online do obsługi polisy. Większość udostępnia obsługę online jedynie dla wybranych funkcji zakupu i obsługi. Pomimo tego, iż jedynie 40% z dziesięciu największych ubezpieczycieli umożliwia zakup polisy komunikacyjnej online, to aż 90% z nich umożliwia zgłoszenie szkody online. Chociaż
100% badanych ubezpieczycieli direct umożliwia zakup polisy online, to żaden z nich nie umożliwia zgłoszenia szkody online.
Źródło: KPMG
E-Kantory: 95% Polaków jeszcze nie skorzystało z oferty e-kantorów - broniš się przed tym przyzwyczajeniem do innego modelu zakupu walut. To ogromny potencjał dla branży handlujšcej walutami w internecie. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Currency One SA, operatora serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat.
Spośród osób deklarujących wymianę walut ? badanych wymienia walutę raz na pół roku, a 42% raz w roku. Tylko ok. 13% robi to co miesiąc. Najczęstszym powodem wymiany walut jest planowany wyjazd zagraniczny w celach turystycznych. Taką odpowiedź zaznaczyło prawie 60% respondentów. ? z nas wymienia, ponieważ potrzebuje walutę na wyjazd zagraniczny w celach zawodowych lub zarobkowych. Niecałe 5% Polaków samodzielnie spłaca kredyt hipoteczny w walucie, taka sama grupa potrzebuje walutę do realizacji transakcji biznesowych w swoich firmach.
Jeli już wymieniamy pieniądze, najczęściej wybieramy kantor. Jako powody niekorzystania z internetowej wymiany walut Polacy podają na pierwszym miejscu przyzwyczajenie - co 4 badany. "To ciekawe, że mimo ogromnego rozwoju branży e-commerce w Polsce, wciąż tak duża grupa Polaków w wybranych obszarach handlu ma opory przed zmianą przyzwyczajeń. Tracą na tym nie tylko czas, jaki muszą poświęcić na odwiedzenie kantoru stacjonarnego, ale przede wszystkim konkretne oszczędności, jakie mieliby, decydując się na zakup waluty przez internet" - mówi Tomasz Górski, Dyrektor Marketingu w Currency One SA, operatorze serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat.
Badanie TNS Polska zostało zrealizowane na zlecenie Currency One SA w maju 2014 r.
Źródło: Currency One
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
CI Games: Amerykańska i światowa premiera gry "Enemy Front" odbędzie się w bieżącym tygodniu, poinformował agencję ISBnews prezes CI Games Marek Tymiński. Pierwszy nakład detaliczny wyniesie 350 tys. egzemplarzy.
"Ruszamy ze sprzedażą naszego najnowszego tytułu. Uważam, że data premiery jest bardzo korzystna ponieważ w tym czasie nie ma żadnych innych premier gier, które mogłyby być dla nas konkurencyjne. Premiera amerykańska odbędzie się tego samego dnia, co rozpoczynające się właśnie targi E3 w Los Angeles. Natomiast premiera światowa odbędzie się najbliższy w piątek" - powiedział w rozmowie z ISBnews Tymiński.
Wskazał, że pierwszy nakład detaliczny, który trafi na półki sklepowe wyniesie 350 tys. egzemplarzy.
"To wielkość, która pozwala tytułowi być widocznym na półkach na wszystkich kluczowych rynkach zbytu. W tej chwili nie deklarujemy celu sprzedażowego. Chcemy najpierw zobaczyć, jaki będzie odbiór graczy w ciągu pierwszych dwóch tygodni, ale oczywiście liczymy na kolejne dostawy" - wskazał prezes CI Games.
Zaznaczył, że spółka ma umowy dystrybucyjne dla "Enemy Front" na wszystkich istotnych dla niej rynkach. Jednocześnie negocjuje kolejne umowy dystrybucyjne w Rosji i Japonii.
Źródło: ISBnews
Komputronik: Osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży w wysokości 10,5 mln zł (w ujęciu jednostkowym) w maju 2014 r. (drugim miesiącu nowego roku obrachunkowego 2014/2015). Oznacza to wzrost o 39% r/r, poinformował prezes Wojciech Buczkowski.
"Pozytywnie oceniamy wyniki majowej sprzedaży, na co wpływ miały m.in. zmiany w naszym otoczeniu konkurencyjnym w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dzięki którym wzrosła sprzedaż detaliczna w naszych salonach, u partnerów Komputronik oraz przez internet. Zaobserwowaliśmy też większą sezonową sprzedaż związaną z uroczystościami Świętej Komunii w Polsce w porównaniu z ubiegłym rokiem - w maju wzrosła sprzedaż produktów, które są często prezentami z tej okazji" - powiedział Buczkowski, cytowany w komunikacie.
"Dobre wyniki zanotował też Komputronik Biznes, którego sprzedaż od 1 lipca zostanie wyłączona z wyników Komputronik SA, co oznacza, że zarówno przychody Komputronik, jak i zyski zauważalnie spadną bez uwzględnienia sprzedaży biznesowej. Wyniki te będą widoczne na poziomie Grupy Kapitałowej Komputronik" - dodał prezes.
Źródło: ISBnews
TVN: TVN i TVN24 uzyskały pozycję najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych w Polsce w okresie od 1 stycznia 2004 roku do 31 grudnia 2013 roku – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów opublikowanego w czerwcu 2014 roku.
TVN24, całodobowy kanał informacyjny TVN, to najbardziej opiniotwórcza stacja telewizyjna w Polsce w ciągu ostatniego dziesięciolecia, cytowana przez inne media 31,5 tys. razy. Drugie miejsce zajął TVN, na który powoływano się 15,2 tys. razy.
TVN CNBC (zastąpiony od stycznia 2014 roku przez TVN24 Biznes i Świat) odnotował w ciągu ostatnich 10 lat 2,5 tys. cytowań i zajął 5. miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych stacji TV dekady oraz najbardziej opiniotwórczych mediów biznesowych dekady.
W ogólnym zestawieniu wszystkich najbardziej opiniotwórczych mediów stacja TVN24 zajęła czwarte miejsce, jako pierwsza stacja telewizyjna, tuż za trzema tytułami prasowymi.
Portal TVN24.pl uplasował się na czwartej pozycji wśród portali internetowych odnotowując 4,6 tys. cytowań w innych mediach.
Źródło: spółka
FM Bank PBP, Smart Bank: Twórca mBanku Sławomir Lachowski uruchamia dziś - jako odrębną linię biznesową w ramach FM Banku PBP - dostępny jedynie w kanałach elektronicznych Smart Bank. Deklaruje, że liczy na ponad 20 mln zł rocznego zysku przy 200 tys. klientów za trzy lata.
"W środę startujemy z nowym projektem: Bank Smart, dla klientów indywidualnych. (…) To będzie mobilny bank działający w niskokosztowym modelu biznesowym, na przykład bez oddziałów" - powiedział p.o. FM Banku PBP Lachowski w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej".
"Dostępne będą wszystkie typowe usługi bankowe. Wszystko ma być proste, przejrzyste i tanie. Za wiele usług klient nie będzie płacił. Mam na myśli prowadzenie rachunku, przelewy, karty" - dodał. Kredyty (bez hipotecznych) mają pojawić się w ofercie w ciągu miesiąca.
Lachowski jest przekonany, że przy niewielkich nakładach projekt będzie w stanie szybko zacząć zarabiać, a finansowanie będzie pochodziło z zatrzymanych zysków.
"Jeśli mBank miałby być punktem odniesienia, to wiadomo, że zmiana systemu transakcyjnego i strony internetowej miała tam kosztować 100 mln zł. To nieporównywalnie więcej, niż przeznaczamy my. Żeby uruchomić mobilny bank od strony technologicznej, nie trzeba dużo pieniędzy. Znacznie więcej trzeba na rozwój - w związku z wymogami kapitałowymi itp." - powiedział Lachowski.
Źródło: ISBnews
Vivid Games: Ogłosił na targach E3 Expo w Los Angeles datę premiery gry mobilnej Godfire: Rise of Prometheus. Będzie ona miała miejsce 19 czerwca.
Ogłoszeniu daty premiery gry towarzyszył pokaz najnowszego zwiastuna filmowego przygotowanego przez Platige Image, wielokrotnie nagradzane studio animacji nominowane m.in. do Oscara, które jest koproducentem Godfire.
"Już teraz gra nazywana jest 'jedną z najbardziej intensywnych, a zarazem najbardziej zaawansowanych wizualnie gier mobilnych'. Dzięki umiejętnością specjalistów z obu firm oraz technologii, osiągnęliśmy bardzo wysoką wartość produkcyjną. Uważam, iż posiadamy wszelkie niezbędne atuty do tego, aby odnieść olbrzymi sukces" - powiedział prezes Vivid Games Remigiusz Kościelny, cytowany w komunikacie.
"Godfire" to gra typu action-adventure osadzona w realiach starożytnej Grecji przeznaczona na smartphony i tablety.
"Traktujemy Godfire jak tytuł konsolowy, pomimo iż pojawia się na platformach mobilnych. Po raz pierwszy w historii gra mobilna dostępna będzie w limitowanej edycji kolekcjonerskiej" - dodał Jan Chichłowski, brand manager Vivid Games.
"Godfire: Rise of Prometheus" pojawi się w sklepie Apple AppStore 19 czerwca, a w III kwartale gra trafi na urządzenia z systemem Android. W kolejnych miesiącach, gra przystosowana zostanie do innych platform sprzętowych, a istniejące wersje wzbogacane będą o regularne aktualizacje i szeroko promowane, podano także w komunikacie.
Spółka zwraca uwagę, że premiera "Godfire: Rise of Prometheus" będzie miała miejsce półtora roku od premiery pierwszego światowego hitu autorstwa "Vivid Games - Real Boxing", którą firma na stałe wpisała się w kanony światowych gier na urządzenia mobilne.
Źródło: ISBnews
CD Projekt: Sąd Okręgowy w Krakowie zakończył postępowanie dowodowe w sprawie CD Projekt przeciw Skarbowi Państwa dotyczącej nieistniejącego już producenta komputerów Optimus, jednakże nie wydał wyroku (nie zamknął rozprawy), wskazując, że w jego ocenie dla obu stron właściwe byłoby zawarcie ugody. CD Projekt, który jest prawnym kontynuatorem spółki Optimus, deklaruje chęć podjęcia negocjacji ugodowych. Termin kolejnej rozprawy został wyznaczony na 21 lipca 2014 r.
"Sąd Okręgowy w Krakowie zakończył postępowanie dowodowe w sprawie przeciw Skarbowi Państwa, jednakże nie wydał wyroku (nie zamknął rozprawy), wskazując że w jego ocenie dla obu stron właściwe byłoby zawarcie ugody. Sąd wyznaczył stronom termin na zawarcie porozumienia do następnej rozprawy, nie czyniąc jednak takiego zobowiązania, z uwagi na fakt, że sprawa toczy się przeciwko Skarbowi Państwa. Termin kolejnej rozprawy został wyznaczony na 21 lipca 2014 r." - czytamy w komunikacie.
Wiceprezes CD Projekt Piotr Nielubowicz zwraca uwagę, że przedmiot ugody nie dotyczy bieżącej działalności spółki i deklaruje, że spółka widzi oczywistą zasadność podjęcia negocjacji ugodowych.
"Tak, jak zadeklarowaliśmy przed sądem, jesteśmy otwarci na dialog ze Skarbem Państwa i ewentualną ugodę. Wierzymy, że rozmowy na ten temat mogą być konstruktywne. Równocześnie jednak, musimy mieć na uwadze przede wszystkim interes akcjonariuszy CD Projekt" - powiedział Nielubowicz, cytowany w komunikacie.
CD Projekt prowadzi spór prawny ze Skarbem Państwa jako prawny kontynuator spółki Optimus, domagając się zapłaty 35,65 mln zł odszkodowania. Roszczenie jest związane z niekorzystnymi dla tej spółki decyzjami Urzędów Skarbowych, których konsekwencją było załamanie się sytuacji finansowej oraz pozycji rynkowej Optimus i ostatecznie zaprzestanie przez nią działalności operacyjnej. Wspomniane wyżej decyzje uchylone zostały później wyrokiem Najwyższego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 24 listopada 2003 roku, jako niezgodne z prawem, przypomina spółka.
Źródło: ISBnews
Bloober Team: Spółka z branży gier, notowana na rynku NewConnect, nawiązała współpracę z chińskim gigantem - koncernem Huawei Technologies Co. Ltd. Na początek kooperacji krakowskie studio wyprodukuje specjalną edycję gry, która ukaże się wyłącznie na konsoli Tron na rynku chińskim. Specjalna edycja gry „Basement Brawl" przeznaczona na rynek chiński zostanie zaprezentowana na trwających właśnie targach E3 w Los Angeles.
Nawiązanie współpracy z nowym podmiotem będzie bardzo korzystne dla Bloober Team S.A., bowiem oprócz dużego prestiżu, pozwoli Spółce bardzo poważnie wejść na rynek chiński. Plany Emitenta zakładają, że nowa gra „Basement Brawl", oprócz zapowiedzianej już wersji na konsolę PlayStation 4, zostanie także wydana jako specjalna wersja na konsolę Tron firmy Huawei, która będzie miała premierę w Chinach w III kw. tego roku.
„Nasze rozmowy z Huawei toczyły się już od dobrych kilku lat. Teraz w związku z planowaną premierą konsoli Tron pojawiła się doskonała okazja, aby te plany wcielić w życie. Dostęp do technologii uzyskaliśmy jakiś czas temu. Nowa konsola trafi niedługo na chiński rynek i będzie oczkiem w głowie chińskiego giganta. Jakkolwiek nie możemy ujawniać prognoz sprzedażowych naszego partnera to mogę tylko zaznaczyć, że będzie to dla nas niezwykle dochodowe przedsięwzięcie." - mówi Piotr Babieno, prezes zarządu spółki Bloober Team S.A.
Pod koniec maja spółka poinformowała, że prowadzi prace nad grą „Basement Brawl", która będzie całkowicie przebudowaną od nowa wersją gry „Basement Crawl", a przy jej realizacji producent będzie współpracował ze społecznością graczy. Jest to prawdopodobnie pierwszy w historii branży przypadek, kiedy firma po krytyce graczy postanowiła zrealizować grę od początku. Gra ma trafić na rynek na przełomie III i IV kw. tego roku i powinna mieć ona znaczący wpływ na wyniki finansowe Bloober Team S.A. jeszcze w tym roku. Dodatkowo, Spółka liczy także, że dzięki takiej interakcji z graczami będzie w stanie zbudować zaufanie do siebie, które w przyszłości przyniesie jej wymierne korzyści.
Źródło: spółka
Grupa PKP: 4 oferty wpłynęły w przetargu na dostawy sprzętu komputerowego dla spółek Grupy PKP. Jest to kolejne zamówienie realizowane w ramach grupy zakupowej. Taka formuła pozwala na uzyskanie znaczących oszczędności.
Przetarg dotyczy dostaw komputerów, laptopów i monitorów wraz z akcesoriami, w które wyposażonych zostanie 8 tys. 330 pracowników spółek Grupy PKP. Jest to jedno z największych w tym roku zamówień na dostawę sprzętu komputerowego w Polsce. Na jego sfinansowanie przeznaczono około 30 milinów złotych brutto. W postępowaniu wpłynęły 4 oferty. Trwają prace komisji przetargowej.
„Zamówienie sprzętu komputerowego realizowane jest w ramach grupy zakupowej. Szacujemy, że konsolidacja zakupów pozwoli na osiągnięcie oszczędności na poziomie przekraczającym 5 milionów złotych. W 2014 roku planujemy przeprowadzić ponad 20 wspólnych postępowań o łącznej wartości przekraczającej 600 milionów złotych. Dziś możemy już powiedzieć, że stosowana przez międzynarodowe koncerny metoda zwiększenia siły przetargowej spółek sprawdza się również w Grupie PKP" – mówi Jan Starzyk, Dyrektor Zarządzający ds. Operacyjnych i Kontrolingu w PKP S.A.
Wśród zamówień realizowanych w tej formule znalazły się na przykład: przetarg na utrzymanie czystości na wybranych dworcach i stacjach kolejowych, zamówienie na świadczenie usług telefonii komórkowej, na dostawę papieru czy oleju napędowego.
Jednym z głównych celów zamówienia nowego sprzętu komputerowego jest ograniczenie kosztów eksploatacji oraz standaryzacja urządzeń. Niektóre komputery w spółkach Grupy PKP mają już ponad 10 lat. Zdarzają się także takie, które pochodzą jeszcze z lat 90-tych. Wymiana i ujednolicenie sprzętu jest konieczne dla zapewnienia sprawnego funkcjonowania i wymiany informacji pomiędzy spółkami.
Źródło: spółka
ITMO: Spółka specjalizująca się w outsourcingu specjalistów oraz projektów IT, chce w tym roku zaoferować pracę 50 konsultantom IT. Magnesem przyciągającym kandydatów ma być przede wszystkim transparentny i atrakcyjny model rozliczeń. Aż 80 procent wynagrodzenia, jakie klient zapłaci spółce za usługi, trafi do kieszeni pracownika.
ITMO to założona w ubiegłym roku spółka – córka ITMAGINATION, firmy tworzącej oprogramowanie na zamówienie, systemy analityczno-raportowe i dostarczającej usługi
w modelu cloud. Spółka bardzo szybko zwiększa zatrudnienie – w ciągu 6 miesięcy ma ono wzrosnąć niemal trzykrotnie – do 70 osób.
- Mimo gruntownej informatyzacji, jaka dokonała się na przestrzeni ostatnich lat w dużych przedsiębiorstwach, popyt na nowe technologie wciąż rośnie. Rynek jest na tyle chłonny, że mimo systematycznego powiększania zespołu, cały czas potrzebujemy nowych specjalistów. Firmy coraz częściej zainteresowane są nie tylko outsourcingiem technologii, ale też całych zespołów specjalistów. - tłumaczy Paweł Borowski, Business Development Director w ITMO.
ITMO poszukuje obecnie programistów .NET, Java, SharePoint, specjalistów ds. testów, developerów aplikacji mobilnych, a także architektów i konsultantów Business Intelligence.
– Do naszej spółki szukamy przede wszystkim doświadczonych specjalistów z dziedziny programowania i testowania. Stawiamy na osoby, dla których praca w IT jest pasją, bo tylko dzięki niej można tworzyć rozwiązania nieszablonowe. – podkreśla Paweł Borowski.
Powiększenie zespołu ma umożliwić spółce dalszy, organiczny wzrost. W ciągu niespełna roku firma pozyskała nowych klientów, takich jak Raiffeisen Polbank, Pramerica, Provident czy PwC. Poszerzył się także zakres wcześniej realizowanych projektów. - Dzięki zwiększeniu zatrudnienia, chcemy uzyskać do końca tego roku przychody na poziomie 4 mln zł. – deklaruje Paweł Borowski z ITMO.
Źródło: spółka
GIEŁDA, EMISJE, M&A:
Action: Podpisał umowę Programu emisji obligacji na łączną kwotę 100 mln zł z bankiem Pekao, poinformowała spółka.
„W ramach Programu możliwe będą wielokrotne emisje obligacji, przy czym łączna maksymalna wartość Programu (rozumiana jako łączną wartość nominalna wyemitowanych przez emitenta i niewykupionych obligacji) wynosi 100.000.000 PLN. Obligacje będą emitowane jako papiery na okaziciela, w formie zdematerializowanej" – czytamy w komunikacie.
Emisja obligacji zostanie skierowana „do indywidualnych adresatów, w liczbie nie większej niż 149 osób".
W ramach Programu Action może emitować obligacje kuponowe, z okresem zapadalności powyżej 1 roku.
„Warunki emisji obligacji mogą zawierać postanowienia dotyczące wprowadzania obligacji do obrotu na rynku Catalyst prowadzonym jako alternatywny system obrotu przez Giełdę Papierów Wartościowych S.A. lub Spółkę BondSpot S.A" – czytamy także.
Źródło: ISBnews
MCI: Geewa, producent i wydawca gier typu multiplayer, takich jak Pool Live Tour i Age of Defenders, poinformowała o sfinalizowaniu rundy inwestycyjnej o wartości 4,2 mln dolarów. Głównym inwestorem w tej rundzie jest Springtide Ventures, fundusz inwestycyjny należący do KKCG, wiodącej grupy inwestycyjnej działającej w Republice Czeskiej. W rundzie uczestniczył również dotychczasowy główny inwestor spółki, MCI Management. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój oferty gier na platformach online oraz mobilnych.
"Ponieważ mocno wierzymy w koncepcję gry jako usługi (ang. Game as a Service), koncentrujemy się na rozwoju gier typu multiplayer, które angażują i dostarczają emocji graczom przez długi czas. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w KKCG znaleźliśmy silnego partnera finansowego, który podziela naszą wizję i strategię w zakresie rozwoju gier, i który będzie wspierał nas w umacnianiu pozycji naszej spółki jako wiodącego wydawcy gier przeglądarkowych i mobilnych w Europie Środkowo-Wschodniej" - powiedział Jens Hilgers, Prezes Zarządu Geewa.
Geewa, producent i wydawca casualowych gier, czyli gier rekreacyjnych do codziennego, użytku, planuje w tym roku wprowadzić na rynek 3 nowe gry. Spółka będzie równocześnie kontynuowała dotychczasową strategię publikacji co roku nowych gier działających na platformach online i mobile oraz wzbogacania treści i funkcjonalności gier oferowanych obecnie.
Źródło: spółka
TVN: Zakończył pierwszy w tym roku etap skupu akcji własnych obejmujący 5 mln akcji, w tym 2,45 mln akcji znajdujących się w posiadaniu akcjonariuszy mniejszościowych. Cena za jedną akcję wyniosła 20 zł, a łączna wartość skupionych akcji wyniosła 100 mln zł, poinformowała spółka.
"Jesteśmy usatysfakcjonowani wysokim zainteresowaniem akcjonariuszy, które pozwoliło na sprawną realizację pierwszego etapu naszego program skupu akcji o wartości 500 milionów zł. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, zarząd spółki ma zamiar ogłosić pod koniec roku kolejny etap skupu akcji własnych o wartości w przedziale 120-150 milionów zł " – powiedział wiceprezes zarządu spółki John Driscoll, cytowany w komunikacie.
Spółka skupiła łącznie 5.000.000 akcji, w tym 2.445.500 akcji od akcjonariuszy mniejszościowych, płacąc 20 zł za akcję i 100 mln zł łącznie.
W połowie maja TVN ogłosił ofertę zakupu do 5 mln akcji własnych, stanowiących nie więcej niż 1,44% kapitału zakładowego po 20 zł sztuka za maksymalną
Przyjmowanie ofert trwało od 22 maja do 5 czerwca, zaś transakcja została rozliczona dzisiaj.
Jest to pierwszy etap skupu akcji własnych w ramach programu obejmującego skup łącznie do 34 mln akcji własnych spółki za maksymalną kwotę łączną 500 mln zł.
Źródło: ISBnews
KADRY
OPTeam: Wacław Szary, dotychczasowy wiceprezes zarządu OPTeam, został powołany przez radę nadzorczą spółki na stanowisko prezesa zarządu. Zastąpi na nim Andrzeja Pelczara, który objął funkcję wiceprzewodniczącego rady nadzorczej OPTeam.
Źródło: spółka
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Comarch: Krakowski Comarch, jeden z największych dostawców rozwiązań i usług IT dla sektora handlowego w Europie, wprowadza model chmury do oferty systemów mobilnych klasy SFA. Rozwiązanie Comarch SFA Cloud - system wsparcia mobilnych przedstawicieli handlowych w chmurze - jest już dostępne w języku niemieckim www.comarch-cloud.de. Jak zapowiada zarząd spółki, wkrótce będzie dostępne także w wersji polskiej i rosyjskiej.
Jak informuje Justyna Michalczyk, dyrektor działu aplikacji mobilnych, Comarch SFA Cloud jest odpowiedzią na bieżące potrzeby rynku i klientów. Dostrzegamy duże zainteresowanie ze strony średniej wielkości przedsiębiorstw, które chcą pracować w oparciu o najnowszą technologię, ale nie chcą inwestować w dedykowane, duże rozwiązania. Dzięki dostępności rozwiązania w chmurze znacznie uławiamy dostęp do aplikacji oraz obniżamy jej cenę. Aplikacja jest oferowana już od 45 EUR za użytkownika.
Comarch SFA Cloud pozwala samodzielnie rozpocząć pracę z systemem oraz zdecydować, ilu użytkowników i przez jaki okres będzie z niego korzystać. Intuicyjna aplikacja w prosty sposób przeprowadzi użytkownika krok po kroku przez poszczególne etapy konfiguracji. Dostęp do danych będzie chroniony za pomocą danych dostępowych spełniających restrykcyjne wymagania polityki bezpieczeństwa, a kanał komunikacyjny będzie zabezpieczony protokołem SSL.
Nowe rozwiązanie to większa efektywność zespołów sprzedażowych oraz bieżąca kontrola nad pracą przedstawicieli w terenie. To także stały dostęp do zawsze aktualnych danych z rynku dla menadżerów i dyrektorów sprzedaży.
Rozwiązania Comarch SFA Cloud są kierowane do branż: FMCG, farmaceutycznej, budowlanej, kosmetyczno-przemysłowej, produkcyjnej, czy dystrybucyjnej. Od kilku lat z Comarch SFA korzystają światowe marki, m.in. Diageo, P&G, Colgate-Palmolive i wiele innych.
Źródło: spółka
InPost: InPost Finanse we współpracy z firmą SumUp – liderem w rozwiązaniach mPOS (Mobile Point of Sale) - wprowadza kolejną usługę, dzięki której znacząco rozszerzy swoją działalność z zakresu mobilnej akceptacji kart płatniczych. SumUp by InPost to rewolucyjne rozwiązanie, umożliwiające odbieranie płatności kartą za pomocą telefonu komórkowego lub tableta podłączonego do terminala płatniczego typu Chip&PIN o nazwie PIN+. Wystarczy tylko skorzystać z wejścia słuchawkowego – lub technologii Bluetooth w przypadku najnowszej wersji – by za pomocą niewielkiego terminala móc przyjmować transakcje wszystkich wiodących rodzajów kart płatniczych. Unikatowe rozwiązanie zapewni małym i średnim przedsiębiorcom nie tylko wyjątkową wygodę – pozwoli im również zaoszczędzić dzięki niskim kosztom oraz braku długich wiążących umów.
SumUp by InPost to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy poszukują przenośnej i wygodnej formy przyjmowania kart płatniczych. Co istotne – nie niesie ze sobą opłat abonamentowych, PIN+-frontal-with-phone-inpost_white-1które z reguły występują w przypadku innych przenośnych terminali. - SumUp by InPost to kolejne ułatwienie dla przedsiębiorców proponowane przez Grupę Integer.pl. Wykorzystywanie mobilnych płatności w handlu staje się coraz bardziej powszechne, dlatego chcemy wykorzystać sprzyjający trend. Warto zwrócić uwagę, że nasze spółki w silnym stopniu skupiają się na działalności B2B, także na rzecz mniejszych detalistów i mikroprzedsiębiorców. Generujące niskie koszty i niezwykle mobilne terminale SumUp by InPost dedykujemy m.in.: niewielkim placówkom handlowym i usługowym, punktom gastronomicznym, a także przedstawicielom wolnych zawodów, specjalistom ds. sprzedaży bezpośredniej czy taksówkarzom. Obecnie w przypadku wymienionych usług płatności dokonywane kartą lub drogą mobilną należą do
rzadkości. Potencjał tych rynków oraz wielu innych branż jest jednak ogromny, dlatego będziemy intensywnie promować rozwiązanie w kilku tysiącach naszych placówek w całej Polsce – mówi Rafał Markiewicz, Prezes InPost Finanse.
Źródło: spółka
Komputronik, Nikon: Komputronik S.A., czołowy dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator najpopularniejszego w kraju sklepu internetowego z elektroniką www.komputronik.pl, został oficjalnym dystrybutorem marki Nikon. Już od teraz wszyscy klienci mogą skorzystać w salonach Komputronik ze specjalnej promocji Nikon Cashback.
Klienci którzy kupią jeden z aparatów marki Nikon będą mogli otrzymać zwrot nawet do 400 zł, w zależności od kupionego modelu aparatu. W promocji biorą udział wszystkie modele aparatów Nikon 1, lustrzanki cyfrowe: D3300, D5300, D7100 oraz aparaty serii Coolpix (modele: P7800, A, S810C, P340, P600, P530, S9700, AW120, L830, L330, S9600).
Udział w akcji jest bardzo prosty. Wystarczy jedynie kupić aparat objęty promocją, zachować dowód zakupu wraz z opakowaniem i wysłać pocztą wypełniony kupon promocyjny.. Promocja trwa do 31 sierpnia 2014 roku.
Źródło: spółka
Comarch: Już 10 tysięcy polskich przedsiębiorców ukończyło bezpłatnych projekt edukacyjny „Ekspert Chmury", stworzony przez Comarch przy współpracy z wiodącymi dostawcami narzędzi w chmurze modelu cloud computing. Projekt ma na celu podniesienie świadomości polskiego biznesu w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych w codziennej pracy. Comarch zapowiada kolejne bezpłatne szkolenia kierowane do osób chcących rozwijać swoją działalność biznesową.
Internetowy projekt edukacyjny „Ekspert Chmury" wystartował pod koniec ubiegłego roku. Prowadzony jest w formie elektronicznych szkoleń, które zainteresowane osoby, otrzymują na skrzynki pocztowe przez kilkanaście kolejnych dni. Cykl e-szkoleń zakończony jest egzaminem, po którym każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający ukończenie kursu. Co ważne, bezpłatnie uczestniczyć może w nim każdy przedsiębiorca, bez względu na poziom wiedzy informatycznej.
– „Ekspert Chmury" został przygotowany z myślą o polskich przedsiębiorcach, którzy chcą usprawniać swoją pracę i czerpać z niej coraz większe korzyści, a jednocześnie nie posiadają odpowiedniej wiedzy w zakresie wykorzystania w tym celu nowoczesnych technologii IT. Dużą zaletą kursu jest jego uniwersalna i przystępna forma – mogą korzystać z niego osoby na każdy poziomie zaawansowania i w dogodnym dla siebie czasie. Jako lider polskiego rynku IT czujemy się odpowiedzialni za edukację przedsiębiorców i cieszymy się, że kurs spotkał się z tak dużym zainteresowaniem wśród polskich firm – mówi Jacek Słowik, Business Development Manager Comarch Cloud.
Projekt zyskał dużą popularność wśród polskich przedsiębiorców ze względu na swój niekomercyjny charakter oraz wysoką jakość oferowanej wiedzy, dostarczanej przez specjalistów z czołowych firm z branży IT.
Źródło: spółka
Comarch: Wraz z IBM Global Financing wprowadzają zupełnie nowatorskie na rynku finansowym rozwiązanie finansowania inwestycji IT – Comarch Financing.
Comarch Financing to elastyczny instrument kredytowania, dzięki któremu firmy sfinansują pełen projekt inwestycji w technologię informatyczną. Rozwiązanie to daje możliwość finansowania produktów IBM i innych dostawców w zakresie: sprzętu, systemów informatycznych oraz pełnego wachlarza usług instalacyjnych, na unikalnych warunkach finansowych.
Jak podkreśla Silvester Behun, Channel Leader IBM Global Financing na Centralną i Wschodnią Europę – Aby pomóc klientom w lepszym przepływie środków pieniężnych wraz Comarch podjęliśmy śmiały krok i wspólnie wprowadziliśmy narzędzie Comarch Financing, które oferuje bardzo konkurencyjne ceny, elastyczne warunki i możliwość finansowania w dowolnym okresie pełnego rozwiązania informatycznego, w tym usług doradczych, oprogramowania i sprzętu komputerowego.
Zdaniem Joanny Dominiak, kierownika Centrum Finansowania ERP – Nasi klienci od kilku lat finansują zakup i wdrożenie systemów Comarch ERP z wykorzystaniem alternatywnych form finansowania jak leasing IT czy kredyt. Mimo, że narzędzia te coraz mocniej zyskują na znaczeniu, brakowało na rynku w pełni elastycznych rozwiązań umożliwiających objęcie pełnych kosztów wdrożenia technologii jedną umową finansowania. Nasze najnowsze rozwiązanie to elastyczny sposób na sfinansowanie nie tylko oprogramowania, ale też pełnego kosztu wdrożenia oraz potrzebnego sprzętu na doskonałych warunkach finansowych, przy minimalnych formalnościach w ramach jednej umowy.
Nowe narzędzie finansowania dostępne jest w sieci sprzedaży Comarch oraz IBM Global Financing od początku czerwca br.
Źródło: spółka
MiTAC Europe: Właściciel marki Mio wprowadził na polski rynek nową linię nawigacji, serię Mio Spirit 2014. Zwiększyła się różnorodność urządzeń i każdy użytkownik będzie mógł łatwo dobrać urządzenie pasujące do jego potrzeb. W nowej serii znajdują się urządzenia wyposażone w system TMC dostępny dla użytkowników bez dodatkowych opłat, a także z usługą bezterminowej aktualizacji baz fotoradarów. Większości modeli dostała także możliwość bezterminowej aktualizacji map drogowych dla Polski oraz Europy.
Źródło: spółka
Samsung: Rusza nowa kampania rekrutacyjno-wizerunkowa promująca program stażowy Samsung SMART START. Działania prowadzone pod hasłem „Samsung szuka kolejnych odkrywców" odwołują się do postaci znanych naukowców. Za koncepcję i realizację odpowiada dział specjalizujący się w obszarze employer branding w Havas PR Warsaw.
Źródło: Havas PR Warsaw
(ISBnews)