Trwa ładowanie...
d14fxq9
handel

UE inwestuje w tworzenie niezależnych czasopism konsumenckich

Trzeciego września w Brukseli opublikowano ostateczne rezultaty trwającego trzy lata projektu UE współfinansowanego przez Komisję Europejską, dotyczącego niezależnych porównawczych testów produktów.

Share
d14fxq9

Trzeciego września w Brukseli opublikowano ostateczne rezultaty trwającego trzy lata projektu UE współfinansowanego przez Komisję Europejską, dotyczącego niezależnych porównawczych testów produktów.

Organizacje i czasopisma konsumenckie w Polsce, na Cyprze, w Czechach, Rumunii, Słowenii i na Węgrzech otrzymały wsparcie merytoryczne i finansowe. Polskę w projekcie reprezentowała Fundacja Pro-Test, wydawca magazynu Pro-Test (dawniej "Świat Konsumenta") oraz Federacja Konsumentów.

W ramach projektu przeprowadzono łącznie 18 testów porównawczych na użytek organizacji konsumenckich. Od pralek i telewizorów po cyfrowe aparaty fotograficzne, telefony komórkowe, odkurzacze, foteliki samochodowe, środki piorące, emulsje do opalania i przenośne odtwarzacze muzyczne. Przed dokonaniem zakupów konsumenci mogą przeczytać wyniki testów tych wszystkich grup produktów.

_ Chodzi o to, by udostępnić nowym konsumentom najpotężniejszą broń, którą mogą dysponować: wiedzę. Mam na myśli wiedzę na temat jakości, bezpieczeństwa i wartości lub ceny produktów, które kupują każdego dnia. Cieszę się, że konsumenci w kolejnych sześciu krajach mogą teraz zasięgnąć porady z wiarygodnego źródła, żeby dokonać korzystnego zakupu _ - powiedziała Meglena Kuneva, komisarz UE ds. konsumentów.

Projekt powstał z inicjatywy Międzynarodowej Organizacji Badań i Testów Konsumenckich (ang. International Consumer Research and Testing - ICRT) oraz Europejskiej Organizacji Konsumentów (BEUC). Jego całkowity koszt wyniósł ponad 5 mln euro, z czego ponad 1,6 mln euro stanowił wkład Komisji Europejskiej. Polscy konsumenci mają do dyspozycji około 200 testów na stronie www.pro-test.pl.

JS

d14fxq9

Podziel się opinią

Share
d14fxq9
d14fxq9