UOKiK: decyzja ws. Leroy Merlin Polska (komunikat)

...

15.11.2013 10:21

15.11. Warszawa - UOKiK informuje:

Można zwracać produkty kompletne, nieuszkodzone, nieużywane - to wprowadzające w błąd postanowienie było stosowane przez Leroy Merlin Polska w regulaminie sklepu internetowego. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany warunku, dlatego uniknął kary finansowej.

Leroy Merlin Polska w regulaminie sklepu internetowego zastrzegał, że klient traci prawo odstąpienia od umowy, gdy produkt będzie przez niego używany. Kupując przez Internet, konsument nie ma możliwości obejrzenia i sprawdzenia produktu, dlatego ma prawo to zrobić po odebraniu przedmiotu, korzystając z możliwości tzw. zwykłego zarządu. Można otworzyć opakowanie, podłączyć sprzęt do prądu, uruchomić, zamontować, a klient nie traci prawa do odstąpienia od umowy.

Leroy Merlin Polska zobowiązał się do zmiany kwestionowanych postanowień. Musi to zrobić w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji.

Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ kfk/

Źródło artykułu:PAP
konsumenciuokikkomunikat
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)