UOKiK ostrzega. To trzeba wiedzieć przed wyjazdem na wakacje
Hotele i pensjonaty 3-gwiazdkowe w różnych krajach mogą się różnić standardem.
08.05.2015 16:01
Kupując wakacyjny wyjazd czytajmy umowy. Eksperci Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podkreślają, że w razie wątpliwości należy upewnić się, co organizator wypoczynku rozumie pod takimi sformułowaniami, jak "spokojna okolica" czy "hotel niedaleko plaży".
Maciej Chmielowski z UOKiKu przypomina, że warto się dowiedzieć, w jakich warunkach będziemy wypoczywali. Podkreśla, że na przykład hotele i pensjonaty 3-gwiazdkowe w różnych krajach mogą się różnić standardem.
Ekspert dodaje, że biuro podróży nie może dowolnie podnosić ceny wyjazdu. Po podpisaniu umowy koszt imprezy może wzrosnąć tylko w takich przypadkach jak na przykład wzrost kursów walut, kosztów transportu oraz podatków. Poza tym cena nie może się zwiększyć w okresie 20 dni przed wyjazdem.
Maciej Chmielowski przypomina, że jeśli warunki wypoczynku odbiegają od opisu, w ciągu 30 dni po powrocie można złożyć reklamację. Biuro podróży ma wówczas 30 dni na ustosunkowanie się do naszych zastrzeżeń. Jeśli tego nie zrobi, będzie to oznaczało, że reklamacja została przyjęta.
Nowe przepisy dla konsumentów. Już nie trzeba będzie iść do sądu: src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1452034800&de=1452726000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=GBPPLN&colors%5B0%5D=%230082ff&tid=0&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>