UOKiK wszczął postępowanie w sprawie Vectry

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie spółki Vectra z Gdyni - podano w komunikacie Urzędu. Chodzi o sprawdzenie, czy informacje przekazywane konsumentom w ramach trwającej od kilku tygodni kampanii reklamowej mogły wprowadzać w błąd. Spółka zaprzecza.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia | Piotr Adamowicz

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie spółki Vectra z Gdyni - podano w komunikacie Urzędu. Chodzi o sprawdzenie, czy informacje przekazywane konsumentom w ramach trwającej od kilku tygodni kampanii reklamowej "Wszystko za 10 zł" mogły wprowadzać w błąd. Spółka zaprzecza.

Vectra to ogólnopolski przedsiębiorca telekomunikacyjny, świadczący usługi dostępu do internetu, telewizji oraz telefonii stacjonarnej.

Jak podano w komunikacie, Urząd bada informacje na temat cen usług, rozpowszechniane przez spółkę Vectra podczas kampanii reklamowej "Wszystko za 10 zł". Analizowane są m.in. reklamy emitowane w telewizji oraz internecie od 12 września tego roku. Według UOKiK materiały zebrane w ramach postępowania wyjaśniającego mogą stanowić podstawę do ewentualnego postawienia przedsiębiorcy zarzutów naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

"Zgodnie z prawem, UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ma ono na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej" - zaznaczył Urząd.

Jak dodał, obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest przekazywanie konsumentom jasnych i zrozumiałych informacji na temat swojej oferty, a wprowadzanie konsumentów w błąd uznawane jest za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.

Sama spółka jest zdania, że "doszukiwanie się naruszeń dokonanych przez Vectrę na etapie wszczęcia postępowania wyjaśniającego jest nie tyle przedwczesne, co wręcz niezasadne i bezcelowe, dlatego Vectra nie może zająć oficjalnego stanowiska, co do jego zasadności".

"Pragniemy podkreślić, że UOKiK prowadzi jedynie postępowanie wyjaśniające w celu wstępnego ustalenia, czy działania Vectry w ramach trwającej kampanii reklamowej "Wszystko za 10 zł" naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Regulator otrzymał od operatora wszystkie wymagane dokumenty oraz stosowne wyjaśnienia. Naszym zdaniem ta kampania spełnia wymogi prawa konsumenckiego, czego potwierdzeniem są pozytywne opinie Klientów na jej temat, a w tym to, że wielu Klientów, którzy z niej skorzystali rekomendują ją kolejnym" - napisała Vectra w informacji przesłanej PAP.

Oferta Vectry "Wszystko za 10 zł" jest oparta o konfigurator, który pozwala klientom na zakup usług - telewizji, internetu i telefonu - w dowolnie dobranych zestawach, jak i w wersji solo. Wszystkie pakiety telewizyjne, telefoniczne i internetowe w ramach promocji do końca roku są dostępne za 10 zł miesięcznie.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało