Trwa ładowanie...

UOKiK wszczął postępowanie w sprawie Vectry

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie spółki Vectra z Gdyni - podano w komunikacie Urzędu. Chodzi o sprawdzenie, czy informacje przekazywane konsumentom w ramach trwającej od kilku tygodni kampanii reklamowej mogły wprowadzać w błąd. Spółka zaprzecza.

UOKiK wszczął postępowanie w sprawie VectryŹródło: Fotolia, fot: Piotr Adamowicz
d4eo2uy
d4eo2uy

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie spółki Vectra z Gdyni - podano w komunikacie Urzędu. Chodzi o sprawdzenie, czy informacje przekazywane konsumentom w ramach trwającej od kilku tygodni kampanii reklamowej "Wszystko za 10 zł" mogły wprowadzać w błąd. Spółka zaprzecza.

Vectra to ogólnopolski przedsiębiorca telekomunikacyjny, świadczący usługi dostępu do internetu, telewizji oraz telefonii stacjonarnej.

Jak podano w komunikacie, Urząd bada informacje na temat cen usług, rozpowszechniane przez spółkę Vectra podczas kampanii reklamowej "Wszystko za 10 zł". Analizowane są m.in. reklamy emitowane w telewizji oraz internecie od 12 września tego roku. Według UOKiK materiały zebrane w ramach postępowania wyjaśniającego mogą stanowić podstawę do ewentualnego postawienia przedsiębiorcy zarzutów naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

"Zgodnie z prawem, UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ma ono na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej" - zaznaczył Urząd.

d4eo2uy

Jak dodał, obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest przekazywanie konsumentom jasnych i zrozumiałych informacji na temat swojej oferty, a wprowadzanie konsumentów w błąd uznawane jest za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.

Sama spółka jest zdania, że "doszukiwanie się naruszeń dokonanych przez Vectrę na etapie wszczęcia postępowania wyjaśniającego jest nie tyle przedwczesne, co wręcz niezasadne i bezcelowe, dlatego Vectra nie może zająć oficjalnego stanowiska, co do jego zasadności".

"Pragniemy podkreślić, że UOKiK prowadzi jedynie postępowanie wyjaśniające w celu wstępnego ustalenia, czy działania Vectry w ramach trwającej kampanii reklamowej "Wszystko za 10 zł" naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Regulator otrzymał od operatora wszystkie wymagane dokumenty oraz stosowne wyjaśnienia. Naszym zdaniem ta kampania spełnia wymogi prawa konsumenckiego, czego potwierdzeniem są pozytywne opinie Klientów na jej temat, a w tym to, że wielu Klientów, którzy z niej skorzystali rekomendują ją kolejnym" - napisała Vectra w informacji przesłanej PAP.

Oferta Vectry "Wszystko za 10 zł" jest oparta o konfigurator, który pozwala klientom na zakup usług - telewizji, internetu i telefonu - w dowolnie dobranych zestawach, jak i w wersji solo. Wszystkie pakiety telewizyjne, telefoniczne i internetowe w ramach promocji do końca roku są dostępne za 10 zł miesięcznie.

d4eo2uy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4eo2uy