UPC miała 370,7 tys. klientów tv cyfrowej i 524,6 tys. klientów internetu na koniec '10
25.02. Warszawa (PAP) - UPC Polska, dostawca potrójnej usługi: telewizji, Internetu i telefonu, miał 370,7 tys. abonentów telewizji cyfrowej na koniec czwartego kwartału 2010 roku...
25.02. Warszawa (PAP) - UPC Polska, dostawca potrójnej usługi: telewizji, Internetu i telefonu, miał 370,7 tys. abonentów telewizji cyfrowej na koniec czwartego kwartału 2010 roku oraz 524,6 tys. użytkowników szerokopasmowego internetu - podał UPC Polska w komunikacie prasowym.
UPC podała też, że na koniec 2010 roku z usług UPC Polska korzystało łącznie 1.096.400 klientów (w tym 370.700 interaktywnej telewizji cyfrowej, 650.300 telewizji analogowej, 524.600 szerokopasmowego Internetu oraz 224.500 telefonii).
W porównaniu do 2009 roku liczba abonentów telewizji cyfrowej wzrosła o 141.320, czyli o 61,6 proc., szerokopasmowego Internetu o 64.000, czyli o 13,8 proc., a telefonii o 40.633, czyli o 22 proc.
Liczba sprzedanych usług (RGU) w 2010 r. wyniosła ponad 1.770.000 i była wyższa o blisko 109.000 w porównaniu do roku 2009 (wzrost o 6,5 proc.).
UPC Polska podała też, że 36 proc. klientów UPC korzysta z telewizji cyfrowej, 51 proc. z usług internetowych, a 21 proc. z usług telefonicznych, co daje UPC Polska pozycję lidera cyfryzacji na rynku kablowym.
Spółka podał też, że na koniec 2010 roku z usług ultraszybkiego internetu nowej generacji UPC Fiber Power korzystała ponad połowa abonentów z 525.000.
"Nasze inwestycje w innowacje technologiczne oraz wysokiej jakości produkty i usługi przekładają się na korzystne zmiany dla klientów, a tym samym dobre wyniki operacyjne i finansowe UPC Polska. Ponadto, co potwierdzają inni gracze rynkowi, konkurencja ze strony operatorów kablowych zmusza ich do inwestycji i rozwoju oferty, z korzyścią dla konsumentów i rynku. W roku bieżącym będziemy nadal rozwijać naszą ofertę wykorzystując przewagę, jaką dają nam zmodernizowane sieci. UPC zamierza pozostać liderem innowacyjności, co jest warunkiem koniecznym do odnoszenia sukcesów w rywalizacji ze znacznie większymi graczami" - powiedział cytowany w komunikacie Simon Boyd, prezes UPC Polska.
UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych.
W zasięgu sieci telewizji kablowej UPC znajdują się ponad 2 mln gospodarstw domowych w dziesięciu największych aglomeracjach miejskich i wielu mniejszych miastach.
UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (PAP)
bas/ osz/