UPC miała 370,7 tys. klientów tv cyfrowej i 524,6 tys. klientów internetu na koniec '10

25.02. Warszawa (PAP) - UPC Polska, dostawca potrójnej usługi: telewizji, Internetu i telefonu, miał 370,7 tys. abonentów telewizji cyfrowej na koniec czwartego kwartału 2010 roku...

25.02. Warszawa (PAP) - UPC Polska, dostawca potrójnej usługi: telewizji, Internetu i telefonu, miał 370,7 tys. abonentów telewizji cyfrowej na koniec czwartego kwartału 2010 roku oraz 524,6 tys. użytkowników szerokopasmowego internetu - podał UPC Polska w komunikacie prasowym.

UPC podała też, że na koniec 2010 roku z usług UPC Polska korzystało łącznie 1.096.400 klientów (w tym 370.700 interaktywnej telewizji cyfrowej, 650.300 telewizji analogowej, 524.600 szerokopasmowego Internetu oraz 224.500 telefonii).

W porównaniu do 2009 roku liczba abonentów telewizji cyfrowej wzrosła o 141.320, czyli o 61,6 proc., szerokopasmowego Internetu o 64.000, czyli o 13,8 proc., a telefonii o 40.633, czyli o 22 proc.

Liczba sprzedanych usług (RGU) w 2010 r. wyniosła ponad 1.770.000 i była wyższa o blisko 109.000 w porównaniu do roku 2009 (wzrost o 6,5 proc.).

UPC Polska podała też, że 36 proc. klientów UPC korzysta z telewizji cyfrowej, 51 proc. z usług internetowych, a 21 proc. z usług telefonicznych, co daje UPC Polska pozycję lidera cyfryzacji na rynku kablowym.

Spółka podał też, że na koniec 2010 roku z usług ultraszybkiego internetu nowej generacji UPC Fiber Power korzystała ponad połowa abonentów z 525.000.

"Nasze inwestycje w innowacje technologiczne oraz wysokiej jakości produkty i usługi przekładają się na korzystne zmiany dla klientów, a tym samym dobre wyniki operacyjne i finansowe UPC Polska. Ponadto, co potwierdzają inni gracze rynkowi, konkurencja ze strony operatorów kablowych zmusza ich do inwestycji i rozwoju oferty, z korzyścią dla konsumentów i rynku. W roku bieżącym będziemy nadal rozwijać naszą ofertę wykorzystując przewagę, jaką dają nam zmodernizowane sieci. UPC zamierza pozostać liderem innowacyjności, co jest warunkiem koniecznym do odnoszenia sukcesów w rywalizacji ze znacznie większymi graczami" - powiedział cytowany w komunikacie Simon Boyd, prezes UPC Polska.

UPC Polska jest wiodącym dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych dla klientów indywidualnych i biznesowych.

W zasięgu sieci telewizji kablowej UPC znajdują się ponad 2 mln gospodarstw domowych w dziesięciu największych aglomeracjach miejskich i wielu mniejszych miastach.

UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (PAP)

bas/ osz/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji