Trwa ładowanie...
d4ianbd
18-01-2017 12:03

UPS: MSP w UE coraz chętniej wykorzystają eksport, by zwiększyć przychody

Warszawa, 18.01.2017 (ISBnews) - Mniejsze firmy w Europie coraz częściej korzystają z możliwości eksportu jako sposobu na zwiększenie przychodów, wynika z badania European SME Exporting Insights, przeprowadzonego na zlecenie firmy UPS w II i III kwartale 2016 roku. Badanie objęło 8 największych rynków UE, w tym Polskę, podano także.

d4ianbd
d4ianbd

"Jak wynika z badania, mniejsze firmy w Europie coraz częściej korzystają z możliwości eksportu jako sposobu na zwiększenie przychodów. Wyjątek stanowi Wielka Brytania, gdzie zaufanie do eksportu znacznie spadło w miesiącach następujących po referendum dotyczącym członkostwa Wielkiej Brytanii w Unii Europejskiej" - czytamy w komunikacie.

Na wszystkich innych badanych rynkach było wręcz przeciwnie. W drugim kwartale wzrostu eksportu oczekiwało tam 26% firm, a w trzecim kwartale 33%. Wzrost eksportu na wszystkich badanych rynkach spowodował spadek Wielkiej Brytanii z drugiej pozycji najbardziej eksportowych rynków (zaraz po Niemczech) na odległą szóstą pozycję, podano także.

"W segmencie małych i średnich firm eksporterzy odnotowują większy wzrost przychodów oraz mają większą pewność co do przyszłych wyników. Badanie z 2016 roku pokazuje, że ponad połowa dyrektorów małych firm eksportujących swoje towary odnotowała wzrost przychodów w ciągu ostatnich trzech lat. Natomiast wśród właścicieli małych firm, które nie zajmowały się działalnością eksportową, tylko 31% odnotowało wzrost przychodów" - powiedział prezes Nando Cesarone, cytowany w komunikacie.

W ujęciu ogólnym wzrósł odsetek MŚP zajmujących się eksportem towarów, a w niektórych przypadkach wzrost ten był znaczący. Charakteryzują je pozytywne prognozy - większość tych firm, na wszystkich rynkach, spodziewa się, że ich przychody z eksportu wzrosną lub utrzymają się na stałym poziomie, podano także.

d4ianbd

"W ramach badania ankietowano 12 815 właścicieli lub dyrektorów małych i średnich przedsiębiorstw (w tym dyrektorów zarządzających oraz dyrektorów ds. handlowych, ds. rozwoju biznesowego i ds. rozwoju sprzedaży). Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 14 czerwca do 24 sierpnia 2016 roku. Respondenci pochodzili z następujących krajów: Belgii (1111), Francji (1250), Hiszpanii (1247), Holandii (1999), Niemiec (1249), Polski (1790), Wielkiej Brytanii (2502) i Włoch (1667). W 2016 roku badanie po raz pierwszy objęło Hiszpanię" - czytamy w komunikacie.

UPS jest globalnym liderem w dziedzinie logistyki, oferującym szeroką gamę rozwiązań w zakresie transportu przesyłek i frachtu, ułatwień w handlu międzynarodowym oraz wykorzystania nowoczesnej technologii do wydajniejszego zarządzania w świecie biznesu. UPS, z siedzibą w Atlancie (USA), świadczy usługi w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie.

(ISBnews)

d4ianbd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ianbd