Trwa ładowanie...
ankieta
21-01-2010 11:41

Urzędy przyjazne petentom?

Kto został niekwestionowanym zwycięzcą głosowania w plebiscycie "Urzędy przyjazne firmom i petentom"?

Urzędy przyjazne petentom?
d2bgsay
d2bgsay

W jakim urzędzie wojewódzkim najszybciej załatwisz sprawę i uzyskasz fachową pomoc pracowników? Jedna z firm zapytała przedsiębiorców, który z polskich urzędów jest najlepszy. Najwięcej pozytywnych opinii zebrał Pomorski Urząd Wojewódzki.

Na zlecenie firmy konsultingowej K&K Selekt został przeprowadzony plebiscyt "Urzędy wojewódzkie przyjazne firmom i petentom". Niekwestionowanym zwycięzcom głosowania został Pomorski Urząd Wojewódzki.

Celem przedsięwzięcia było zbadanie opinii firm działających w różnych branżach i na terenie całej Polski na temat funkcjonowania urzędów wojewódzkich. Badanie zostało skoncentrowane na działalności urzędów w zakresie spraw związanych z rynkiem pracy, migracją pracowników oraz zatrudnianiem cudzoziemców. Ankietowane firmy pytane były między innymi o szybkość załatwiania spraw przez urzędników, jakość wykonywanej przez nich pracy, poziom satysfakcji z obsługi, merytorycznej wiedzy urzędników, ich chęci pomocy oraz aktywnego doradztwa w zakresie urzędowych formalności i czynności świadczonych na rzecz petentów. Zbadano również ogólne zadowolenie firm z działalności urzędów wojewódzkich oraz delegatur.

Wśród ankietowanych najwyższe oceny zebrał Pomorski UW (99 proc. pozytywnych opinii), Małopolski UW (95 proc. pozytywnych opinii), Wielkopolski UW (83 proc. pozytywnych opinii), Kujawsko-Pomorski UW (76 proc. pozytywnych opinii). Ankietowani najgorzej ocenili pracę Lubuskiego UW (9 proc. pozytywnych opinii), Mazowieckiego UW (8 proc. pozytywnych opinii) oraz Lubelskiego UW (5 proc. pozytywnych opinii).

Wyniki plebiscytu pokazały jak różna może być jakość obsługi urzędników w zależności od miejsca wykonywania pracy. Co ciekawe, z doświadczeń ankietowanych firm wynika, że identyczna sprawa urzędowa może w zależności od miejsca jej rozpatrywana być negatywnie bądź pozytywnie załatwiona. Często jest to zależne od nastawienia urzędników do petentów oraz kultury pracy obowiązującej w danym urzędzie. Dodatkowo jak pokazało badanie zdarza się, że urzędnicy stosują niekorzystną dla petentów interpretacja prawa. A przecież prawo i kultura pracy powinna obowiązywać wszystkich urzędników bez względu na lokalizację urzędu. Firmy skarżyły się również na urzędników bez odpowiednich kompetencji i wiedzy w zakresie spraw za które odpowiadają oraz ich niechęci do pomocy i zainteresowania problemami firm.

Badanie ankietowe zlecone przez firmę K&K Selekt zostało przeprowadzone na grupie przedstawicieli 50 firm działających na terenie całej polski i objęło 16 urzędów wojewódzkich oraz ich delegatury.

d2bgsay
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2bgsay