Vistula chce w '14 otworzyć ok. 18 nowych salonów, znacząco poprawić wyniki
21.03. Warszawa (PAP) - Vistula Group chce w tym roku otworzyć około 18 nowych sklepów i stoisk firmowych, planuje znacząco poprawić wyniki z działalności operacyjnej - podała...
21.03.2014 | aktual.: 21.03.2014 12:53
21.03. Warszawa (PAP) - href="http://finanse.wp.pl/isin,PLVSTLA00011,notowania-podsumowanie.html">VistulaVistula (Zobacz notowania spółki ») Group chce w tym roku otworzyć około 18 nowych sklepów i stoisk firmowych, planuje znacząco poprawić wyniki z działalności operacyjnej - podała spółka w raporcie rocznym.
Celami strategicznymi rozwoju Vistuli są: zwiększenie przychodów ze sprzedaży, poprawa wskaźników marżowych oraz rentowności własnej sieci detalicznej.
Spółka chce m.in. odzyskać utraconą dynamikę sprzedaży marki Deni Cler, zwiększyć sprzedaż marek Vistula i Wólczanka i utrzymać poziom marży brutto w segmencie jubilerskim na poziomie ok. 54 proc.
W roku 2014 grupa planuje uruchomić ok. 18 nowych salonów i stoisk firmowych o łącznej powierzchni ponad 1100 m2. Zamierza też przeprowadzić inwestycje odtworzeniowe.
Łączne nakłady inwestycyjne w roku 2014 wyniosą ok. 8 mln zł, co stanowi ok. 2 proc. skonsolidowanych przychodów grupy. Rozwój będzie finansowany ze środków pochodzących z działalności operacyjnej.
"Połączenie wypracowanych w powyższy sposób lepszych wyników operacyjnych, głównie w wyniku zrealizowania wyższej sprzedaży z wyższą marżą przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej, dodatkowo wzmocnionych niższymi kosztami odsetkowymi w związku ze zrealizowaną restrukturyzacją finansową, powinno zaowocować osiągnięciem wyników finansowych znacząco przekraczających wyniki działalności operacyjnej osiągnięte w roku 2013" - napisano w raporcie.
W 2013 roku Vistula miała ponad 45 mln zł zysku netto (wobec 12,3 mln zł rok wcześniej), 44,9 mln zł EBITDA (wobec 40,4 mln zł rok wcześniej) i 397,7 mln zł przychodów (wobec 395,5 mln zł w 2012 roku). (PAP)
pel/