W branży IT, sprzedaży i inżynierii dostają najwięcej
Jak wynika z analizy badań przeprowadzonych na zlecenie monsterpolska.pl przez firmę Mareco, w większych firmach pracownicy mogą liczyć na więcej benefitów. Telefony komórkowe, laptopy i samochody służbowe najczęściej otrzymują osoby pracujące w sprzedaży, branży IT oraz inżynierowie.
09.01.2012 | aktual.: 09.01.2012 14:46
Jak wynika z analizy badań przeprowadzonych na zlecenie monsterpolska.pl przez firmę Mareco, w większych firmach pracownicy mogą liczyć na więcej benefitów. Telefony komórkowe, laptopy i samochody służbowe najczęściej otrzymują osoby pracujące w sprzedaży, branży IT oraz inżynierowie.
W ponad trzech czwartych firm pracownicy mają do dyspozycji telefony komórkowe. Podobna liczba pracodawców w ramach funduszu świadczeń socjalnych zapewnia wczasy, dopłaty do urlopów, imprezy integracyjne.
Z telefonów komórkowych korzystają przede wszystkim inżynierowie (86 proc.), pracownicy sprzedaży (86 proc.) i branży FMCG (83 proc.). Natomiast fundusze świadczeń socjalnych otrzymują najczęściej finansiści i inżynierowie (80 proc.).
65 proc. pracowników ma służbowego laptopa i samochód. Z laptopów korzystają głównie pracownicy branży IT i FMCG oraz inżynierowie (wszystkie ok. 70 proc.), podobnie jeśli chodzi o samochody służbowe.
Wśród dodatkowych korzyści oferowanych pracownikom ponad połowa firm wymieniła ubezpieczenia zbiorowe, a 36 proc. pakiety zdrowotne. Fundusze emerytalne oferowane są w 14 proc.. 7 proc. firm oferuje swoim pracownikom akcje pracownicze i menadżerskie.
Benefity są częściej oferowane pracownikom w większych firmach, zatrudniających powyżej 100 pracowników.
www.monsterpolska.pl
Wyniki badań pochodzą z analizy przeprowadzonej na zlecenie monsterpolska.pl przez firmę Mareco. W dniach 16 sierpnia – 7 września 2011. Badaniem objętych zostało 240 losowo wybranych przedsiębiorstw z województw małopolskiego, mazowieckiego oraz śląskiego. Wszystkie badane firmy zatrudniają przynajmniej 50 pracowników i działają w jednej z ośmiu wskazanych branż: IT, sprzedaż, finanse, telekomunikacja, księgowość, przemysł, FMCG, inżynieria. W każdym z trzech województw zrealizowanych zostało po 10 wywiadów z firmami z każdego z badanych sektorów.