PromocjeW promocji kosztowało więcej niż przed nią

W promocji kosztowało więcej niż przed nią

W dużych sieciach sklepów najwidoczniej mają problem z rachunkami. Za niektóre towary klienci muszą więcej płacić, gdy są one - przynajmniej teoretycznie - w promocji. W marketach liczą sobie też za tzw. gratisy, czyli artykuły dodawane bezpłatnie. Odkryli to inspektorzy handlowi z Łodzi i regionu, którzy odwiedzili siedem dużych sklepów w Łodzi i województwie. Nieprawidłowości znaleźli w sklepach w Łodzi i Skierniewicach.

W promocji kosztowało więcej niż przed nią
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Inspektorzy przyjrzeli się produktom z gazetek promocyjnych, sprzedawanym w zestawach i właśnie gratisom.
- Nieprawidłowości stwierdzono we wszystkich kontrolowanych placówkach - czytamy w raporcie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Łodzi. - Oceniono łącznie 265 partii artykułów nieżywnościowych, w tym 183 partie z gazetek promocyjnych. W wyniku przeprowadzonych badań zakwestionowano 101 partii, czyli 28 procent badanych.

Kontrolujący sprawdzali m.in., czy cena promocyjna nie była przypadkiem wyższa od tej sprzed promocji. Inspektorzy prześledzili historię cen wybranych produktów.

Okazało się, że w markecie Tesco Extra przy ul. Pojezierskiej w Łodzi nie zgadzały się ceny dla 11 produktów. Klienci byli wprowadzani w błąd co do cen sprzed promocji: przekreślone na wywieszkach różniły się od tych, które naprawdę obowiązywały. Dotyczyło to m.in. żeli pod prysznic Nivea, mleczka do ciała Nivea, zestawu żeli pod prysznic Dove, koncentratu do płukania Silan, odplamiacza Vanish, płynu do prania Bil Kolor. Pomyłki wystąpiły w obie strony: w rzeczywistości cena sprzed promocji była wyższa lub niższa niż sugerowali w sklepie.

W marketach Tesco, a także Carrefour w Skierniewicach, postanowiono zarobić na towarach, które klient teoretycznie dostaje za darmo.

Odświeżacze powietrza Brise sprzedawane były w zestawie, z których drugi miał być o połowę tańszy. Okazało się jednak, że trzeba za niego zapłacić o 2,12 zł więcej niż za towar bez tzw. gratisu.

Podobnie było z pastami do zębów Colgate Total i Colgate Max Fresh. Za darmową pastę trzeba było zapłacić odpowiednio 3,70 i 2,90 zł więcej.

Klienci najwięcej przepłacali za tabletki do zmywarki Calgonit Finish Powerball. Za jedną trzecią opakowania gratis trzeba było tak naprawdę zapłacić o 10,49 zł więcej.

Inspektorzy usłyszeli różne tłumaczenia: wywieszki cenowe są redagowane w centralach firm i sklep otrzymał błędne. W kolejnej placówce zapewniono inspektorów, że nieprawidłowości zostaną natychmiast wyeliminowane, a pracownicy dołożą starań, by takie błędy już się więcej nie powtórzyły.

O przywiązywaniu bacznej uwagi do stosowania prawidłowych cen w sklepach zapewnia też Michał Sikora, rzecznik Tesco.
– Promocje są dla nas bardzo ważne, bo dzięki nim przyciągamy klientów – mówi Michał Sikora. – W sklepach obowiązują określone reguły dotyczące promocji. Na kilka dni przed ich wprowadzeniem cena jest zamrażana, czyli utrzymywana na stałym poziomie. Dzięki temu klient może się do niej przyzwyczaić, a następnie zyskuje pewność, że nowa jest rzeczywiście niższa. Prawdopodobnie doszło do błędu ludzkiego.

Alicja Zboińska

handelskleppromocje

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.