Ważna informacja dla klientów banku. Jak uniknąć oszustwa?
PKO Bank Polski ostrzega swoich klientów przed oszustami ze strony osób podających się za pracowników banku. Podszywanie się pod infolinię to popularna i niestety skuteczna metoda wyłudzania pieniędzy. Bank podaje prosty sposób, aby zweryfikować tożsamość dzwoniącego.
PKO Bank Polski ostrzega klientów przed wzrostem liczby oszustw i apeluje o zachowanie ostrożności. Jedną z najpopularniejszych metod stosowaną przez oszustów jest podszywanie się pod pracowników banku.
W trakcie rozmowy telefonicznej oszuści często proszą o poufne informacje, takie jak loginy, hasła, PESEL czy dane karty kredytowej. Przedstawiciele banku zachęcają do korzystania z możliwości upewnienia się, że prowadzimy rozmowę z prawdziwym pracownikiem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek: Biznes Klasa #22
Jak uniknąć oszustwa?
W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu należy poprosić o dane osoby dzwoniącej, w tym imię, nazwisko, stanowisko, oraz miejsce, z którego dzwoni. Następnie można skorzystać z aplikacji IKO, aby zweryfikować tożsamość dzwoniącego.
Jeśli dzwoniący odmówi weryfikacji lub poda błędne dane, należy się rozłączyć i zadzwonić na oficjalną infolinię: 800 302 302 - czytamy w biznesinfo.pl.
W 2023 roku najpopularniejszymi metodami cyberataków były vishing (voice phishing - metoda wyłudzania danych poprzez podszywanie się pod instytucję przez telefon) i phishing (metoda oszustwa polegająca na podszywaniu się pod jakąś instytucję w celu wyłudzeniu danych) - wynika z Raportu Antyfraudowego BIK 2023.
Cyberprzestępcy sięgają po różne metody, by wykraść dane i pieniądze. Ataki opierające się na socjotechnice, czyli metodzie oddziaływania mającej na celu wywołanie określonego działania u ofiary, są powszechnie wykorzystywane w cyberatakach. Dzięki użyciu technik komunikacji, które opierają się na perswazji czy manipulacji, o wiele łatwiej wyłudzić dane.