Winyle wracają do łask. Panasonic chce wskrzesić słynne gramofony Technicsa

W odpowiedzi na renesans popularność płyt winylowych i petycje internautów Panasonic postanowił wrócić do produkcji słynnych gramofonów Technics SL-1200 - zapowiedziała Michiko Ogawa, menadżer wykonawcza Panasonica odpowiedzialna za markę Technics.

Winyle wracają do łask. Panasonic chce wskrzesić słynne gramofony Technicsa
Źródło zdjęć: © PAP | PAP/EPA/Karl-Josef Hildenbrand

12.12.2015 17:17

W odpowiedzi na renesans popularności płyt winylowych i petycje internautów Panasonic postanowił wrócić do produkcji słynnych gramofonów Technics SL-1200 - zapowiedziała Michiko Ogawa, menadżer wykonawcza Panasonica odpowiedzialna za markę Technics.

Tylko w Wielkiej Brytanii w zeszłym roku sprzedano 1 mln płyt winylowych; po raz pierwszy od prawie dwóch dekad - przypomina dziennik "Financial Times", powołując się na dane Brytyjskiego Przemysłu Fonograficznego. Z kolei w Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła do 9,2 mln sztuk i rośnie już dziewiąty rok z rzędu - wylicza firma analityczna Nielsen.

- Od czasu wskrzeszenia marki Technics reakcja naszych klientów pokazuje, że istnieje niezmienne zapotrzebowanie na dźwięk wysokiej jakości - powiedziała "FT" Ogawa, która jest też znana jako pianistka jazzowa.

Po wznowieniu działalności marki, na rynek europejski w 2014 roku zaczęły trafiać jej wzmacniacze, odtwarzacze audio i zestawy głośników.

"FT" przypomina, że w zeszłym roku powstała internetowa petycja apelująca o ponowną produkcję gramofonów Sl-1200, które powstawały od 1979 roku. Ten model był szczególnie popularny wśród DJ-ów. W tej sprawie udało się zebrać ponad 27 tys. podpisów. Londyński dziennik ocenia, że "częściowo odpowiadając" na ten apel, Panasonic podjął decyzję o wznowieniu produkcji gramofonów Technicsa w roku fiskalnym 2016-2017.

To posunięcie budzi jednak pewne wątpliwości analityków, którzy zwracają uwagę, że Panasonic przestał koncentrować się na konsumenckiej elektronice. Pod rządami szefa japońskiego koncernu Kazuhiro Tsugi rozpoczęto inwestycje w branże związane z motoryzacją i mieszkalnictwem, przy jednoczesnym cięciu kosztów w działach zajmujących się np. telewizorami czy telefonami komórkowymi - podaje "FT".

- Niektóre technologie Technicsa mogą być wykorzystywane w biznesie B2B (Business to Business), który stał się bardzo ważnym elementem dla całego Panasonica - tłumaczyła Ogawa.

"FT" ocenia, że nawet ciesząc się popularnością wśród audiofilów i osób związanych z muzyką produkcja gramofonów pozostanie dla Panasonica działalnością niszową. Panasonic zakłada, że Technics osiągnie sprzedaż w wysokości 82 mln dolarów w roku fiskalnym 2018-2019. Dla porównania w najlepszych latach (90-te XX wieku) firma notowała pięciokrotnie lepsze wyniki.

Źródło artykułu:PAP
muzykaprodukcjasprzedaż
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)