Trwa ładowanie...

Włosi nie chcą amerykańskiej pizzy. Słynna firma zwija biznes

Domino's Pizza po siedmiu latach nieudanej działalności wycofuje się z Włoch. Specjalizująca się w dowozie jedzenia do klientów amerykańska firma przegrała konkurencję z tradycyjnymi włoskimi lokalami. Te ostatnie w czasie pandemii mocno postawiły na dostawy do domów, a gdy sytuacja pandemiczna się uspokoiła, były bardzo chętnie odwiedzane przez zmęczonych lockdownem klientów.

Włosi nie chcą amerykańskiej pizzy. Słynna firma zwija biznes Włosi nie chcą amerykańskiej pizzy. Słynna firma zwija biznes Źródło: Pixabay, fot: bnenin
d3vb8qh
d3vb8qh

To już koniec Domino's Pizza we Włoszech - informuje we wtorek agencja Bloomberga. Firma odważyła się wejść do ojczyzny pizzy w 2015 roku i miała ambitny plan. Amerykanie chcieli mieć we Włoszech aż 880 lokali. Liczyli, że przyciągną klientów usługą dowozu pizzy do domu, a także nieco odmiennym stylem samej potrawy, który dopuszcza na przykład ananasa jako jeden z dodatków - komentuje portal.

Konkurencja nie śpi

Jednak przez siedem lat działalności w tym kraju firma nie zrobiła furory. 29 lipca ostatnie 29 placówek przestało oferować dostawy. Spółka już wcześniej borykała się z problemami finansowymi. Na koniec 2020 roku miała 10,6 mln euro długów. Wiosną bieżącego roku dostała od sądu trzymiesięczną ochronę przed wierzycielami. Teraz jednak ochrona wygasła, a długi zostały, trzeba więc było kończyć działalność.

Firma już w raporcie finansowym za czwarty kwartał ubiegłego roku pisała, że konkurencja na tym rynku okazała się dla niej niezwykle trudna. Z jednej bowiem strony tradycyjne włoskie lokale polepszyły swoją ofertę dowozu zamówień do klientów, co było niezwykle ważne w czasie pandemii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Podwyżki stóp procentowych uderzyły w osoby z kredytem. Tak rząd chce pomóc Polakom

Z drugiej zaś, kiedy restrykcje zostały zniesione, spragnieni powrotu do dotychczasowego stylu życia klienci ruszyli do knajp i nie w głowie im było jedzenie przywiezionych potraw w domu.

Bloomberg zwraca uwagę, że rzeczywiście w czasie pandemii koronawirusa włoskie pizzerie sprawnie ulepszyły swoje usługi dostaw, podpisując umowy z Glovo czy holenderskim właścicielem portalu działającego w Polsce pod nazwą Pyszne.pl. Ewentualnie wzięły sprawy w swoje ręce i samodzielnie zaczęły oferować dowóz.

d3vb8qh

Trudno przekonać Włochów

Amerykańska sieć w ojczyźnie pizzy sobie nie poradziła, natomiast w kraju tym nadal działa Starbucks, który otworzył tu swoją pierwszą kawiarnię w 2018 roku. Jak na razie skala działalności w kraju znanym z doskonałej kawy jest skromna. W Italii udało jej się otworzyć jedenaście lokali, podczas gdy w całej Europie jest ich ponad 2,5 tysiąca.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3vb8qh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3vb8qh