Tomasz Biernacki i jego Dino
Do zakupów w Biedronce przyznaje się 85 proc. Polaków. Drugi jest Lidl, gdzie zagląda ponad połowa polskich konsumentów. Tym najpopularniejszym nad Wisłą sieciom handlowym w błyskawicznym tempie rośnie jednak konkurencja.
To sieć Dino, która tempem otwierania nowych sklepów i wzrostem sprzedaży zawstydza lidera rynku. W ubiegłym roku Polacy zostawili w marketach Dino blisko 4,5 mld zł.
Kto stoi za tym biznesem? To Tomasz Biernacki, jeden z najbardziej tajemniczych polskich biznesmenów. Wiemy o nim niewiele. Mieszka w Krotoszynie, swoje imperium zaczął budować w 1999 r., kiedy otworzył swój pierwszy sklep Supermarket Dino. Obecnie twórca sieci osiedlowych sklepów o wdzięcznej nazwie bogaci się na potęgę. Zaledwie w ciągu roku majątek Biernackiego wzrósł z 1,7 do 4,9 mld zł.
Rok 2017 Dino zamknęło zyskiem blisko 214 mln zł oraz liczbą ponad 13 tys. zatrudnianych pracowników. W marcu 2018 r. sieć marketów osiągnęła 800 obiektów handlowych, wobec 639 placówek rok wcześniej.
Jeśli rozwijany przez Tomasza Biernackiego biznes utrzyma dotychczasową dynamikę wzrostu, Polak ma szansę dołączyć do grona top 10 założycieli największych sieci na świecie.