WAŻNE
TERAZ

Prokuratura działa ws. Ziobry. Jest postanowienie po decyzji Sejmu

Wypożyczył auto na Okęciu. Firma chciała, żeby zapłacił za cudze usterki

Mieszkający w Stanach Zjednoczonych Mariusz co roku odwiedza Polskę. Tym razem jego wizyta kosztowała go dodatkowo 1,5 tys. zł z powodu konfliktu z wypożyczalnią samochodów na Okęciu. Dzięki zdjęciom zrobionym przed jazdą, odzyskał pieniądze.

Mariusz skorzystał z usług wypożyczalni Sixt na OkęciuMariusz skorzystał z usług wypożyczalni Sixt na Okęciu
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Anton Yasirov
Paulina Master

Jak donosi "Gazeta Wyborcza", jeszcze przed przylotem do Warszawy, Mariusz zarezerwował auto w wypożyczalni Sixt. Po wylądowaniu otrzymał dokumenty zawierające opis sześciu "drobnych uszkodzeń" samochodu, w tym m.in. zarysowań na zderzakach, drzwiach oraz nadkolach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czekali na tira z towarem za tysiące złotych. To do nich przyjechało

Firma chciała, żeby zapłacił za cudze usterki

Mariusz dokładnie sfotografował samochód z każdej strony tuż po odebraniu go z parkingu. Po dwóch tygodniach, gdy termin pobytu w Polsce dobiegł końca, mężczyzna udał się do wypożyczalni Sixt, by oddać samochód.

– Już na parkingu pracownik Sixt powiedział mi, że samochód ma zarysowania, które powstały z mojej winy. Wtedy wyjąłem telefon i pokazałem mu zdjęcia wykonane w dniu, w którym odebrałem auto. Widać na nich, że te zarysowania już były. Pan przyznał mi rację, ale powiedział, że i tak musi to udokumentować i zgłosić – mówił "Wyborczej" Mariusz.

W biurze zapewniono Mariusza, że po przesłaniu zdjęć e-mailem, problem zostanie rozwiązany. Jednak kilka dni później firma pobrała z jego karty kredytowej około 1,5 tys. zł za naprawę uszkodzeń.

Mariusz postanowił złożyć formalną skargę do wydawcy swojej karty kredytowej o nieuprawioną transakcję. Po tej interwencji, pod koniec sierpnia, firma Sixt przyznała mu rację i dokonała pełnego zwrotu środków.

 — Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, a pełny zwrot środków został zlecony jeszcze tego samego dnia. Klient dodatkowo otrzymał od nas voucher na kolejny wynajem — informuje przedstawiciel Sixt, cytowany przez serwis.

Serwis przypomina, że zanim wsiądzie się do wypożyczonego samochodu, konieczne jest wykonanie dokładnych zdjęć auta. Pozwoli to później dochodzić swoich praw, jeśli wypożyczalnia naliczy dodatkowe opłaty.

Wybrane dla Ciebie
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów