Zagrożona reputacja przedsiębiorstwa
Najbardziej narażeni na nieetyczne zachowania są w firmach pracownicy sprzedaży i zakupów - informuje "Puls Biznesu".
01.07.2013 | aktual.: 01.07.2013 06:20
To w tych właśnie działach najczęstsze są dylematy dotyczące przyjmowania podarunków czy współpracy z klientami i dostawcami.
Z badania Crido Taxand, Pracodawców RP i ICAN Institute wynika też, że 75 proc. specjalistów i menedżerów uważa, iż firmy często lub bardzo często łamią zasady etyczne. A zaledwie 2 proc. badanych twierdzi, że nie są one nigdy łamane w Polsce.
Taki wynik oznacza, że trzeba zwrócić szczególną uwagę na praktyki dotyczące etyki biznesu i ich komunikowanie społeczeństwu - komentuje Robert Sroka z Crido Taxand. Jak ocenia, bez konkretnych działań firm negatywny obraz polskiego biznesu szybko się nie poprawi.
Aż 70 proc. ankietowanych główną przyczynę kłopotów z etyką w biznesie widzi w tym, że brakuje w firmie osoby zajmującej się podnoszeniem i przestrzeganiem tego typu standardów. Inne wskazania dotyczą m.in. wielkości firmy, braku czasu czy odgórnych zaleceń, nieświadomości szefostwa, sytuacji gospodarczej.