Zarząd Emperii zdecydował o pozostawieniu segmentu detalicznego w grupie
Zarząd Emperii zdecydował o zakończeniu procesu wyboru inwestora dla swoich spółek detalicznych bez akceptacji żadnej z ofert. Tym samym zdecydowano o pozostawieniu segmentu detalicznego w ramach grupy kapitałowej - podała Emperia w poniedziałkowym komunikacie.
09.07.2012 | aktual.: 09.07.2012 13:12
Zarząd Emperii zdecydował o zakończeniu procesu wyboru inwestora dla swoich spółek detalicznych bez akceptacji żadnej z ofert. Tym samym zdecydowano o pozostawieniu segmentu detalicznego w ramach grupy kapitałowej - podała Emperia w poniedziałkowym komunikacie.
"Zarząd Emperia Holding po analizie przedstawionych ofert zainteresowanych inwestorów i rozważeniu alternatywnych scenariuszy postanawia zakończyć proces wyboru inwestora dla spółek detalicznych nie akceptując żadnej z propozycji. Zarząd Emperia Holding po przeprowadzeniu oceny potencjału wzrostu segmentu supermarketów w Polsce oraz dokonaniu analizy możliwości dalszego zwiększenia wartości spółek detalicznych podejmuje decyzję o kontynuowaniu działalności detalicznej w ramach grupy kapitałowej Emperia" - podano w komunikacie.
Artur Kawa, prezes Emperia, powiedział, że decyzja o pozostawieniu segmentu detalicznego w ramach grupy jest związana z jego dalszym potencjałem wzrostu.
- W ciągu ostatnich sześciu miesięcy bardzo wnikliwie analizowaliśmy wszystkie oferty inwestorów zainteresowanych kupnem naszych spółek detalicznych. Decyzja podjęta przez radę nadzorczą i zarząd Emperii jest w pełni przemyślana i optymalna, biorąc pod uwagę długoterminową budowę wartości dla akcjonariuszy Emperia Holding - powiedział prezes Kawa, cytowany w komunikacie prasowym.
- W naszej ocenie segment detaliczny, pomimo silnej konkurencji, w dalszym ciągu ma duży potencjał wzrostu - dodał.
Proces aukcyjny mający na celu pozyskanie inwestora dla segmentu detalicznego Emperii ruszył w czerwcu 2011 roku. Początkowo spółka planowała go zakończyć w I kwartale tego roku. Pod koniec stycznia poinformowała jednak o dopuszczeniu nowych, potencjalnych inwestorów do procesu sprzedaży swoich spółek detalicznych i w związku z tym nie wyklucza możliwości wydłużenia terminu zamknięcia transakcji.
Emperia spodziewała się pozyskać ze sprzedaży spółek detalicznych nie mniej niż 900 mln złotych.
W skład segmentu detalicznego Emperii wchodzą sieci: Stokrotka, Maro Market i Społem Tychy.
W grudniu 2011 roku Emperia podpisała ugodę z Eurocash i sprzedała działalność dystrybucyjną. Gotówkowa cena sprzedaży wyniosła 1,095 mld zł.(PAP)