Zelmer liczy na poprawę wyników w II półroczu '09

31.8.Warszawa (PAP) - Zelmer ocenia, że w drugim półroczu tego roku poprawi zarówno sprzedaż, jak i wynik netto, porównując do wyników pierwszego półrocza - poinformował...

31.08.2009 | aktual.: 31.08.2009 13:39

31.8.Warszawa (PAP) - Zelmer ocenia, że w drugim półroczu tego roku poprawi zarówno sprzedaż, jak i wynik netto, porównując do wyników pierwszego półrocza - poinformował dziennikarzy po konferencji prezes Zelmera, Janusz Płocica.

"Nasze oczekiwania są takie, by wynik netto w drugim półroczu był znacząco lepszy niż w pierwszym" - powiedział Płocica.

"Nasze działania restrukturyzacyjne oraz sprzedaż nowych produktów przynoszą efekty. Koniunktura w regionie Europy Środkowo - Wschodniej już się nie pogarsza, a kursy walutowe nam sprzyjają, dlatego uważamy, że drugie półrocze będzie lepsze niż pierwsze. I lipiec, i sierpień to potwierdzają" - dodał.

Zelmer po pierwszym półroczu miał 1,1 mln zł straty na poziomie netto oraz 209,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. Rok wcześniej sprzedaż wyniosła 207,9 mln zł, a zysk netto 21,8 mln zł.

W pierwszym kwartale 2009 roku Zelmer miał 110,8 mln zł przychodów oraz 3,8 mln zł straty netto.

Spółka informowała wcześniej, że chce w 2009 roku co najmniej poprawić ubiegłoroczne przychody. Obecnie szacuje, że ten rezultat może być lepszy.

"Na koniec tego roku chcemy mieć wyższe przychody niż w 2008 roku" - powiedział Płocica.

Przedstawiciele spółki poinformowali na konferencji, że negatywny wpływ na wynik za pierwsze półrocze tego roku miały nierozliczone transakcje opcyjne. Wpływ ten wyniósł 13 mln zł. Obecnie wartość opcji wynosi 30,9 mln euro. Ich termin zapadalności upływa do końca grudnia 2010 roku.

Producent sprzętu AGD zamierza przeprowadzić program dobrowolnych odejść, który skierowany jest do grupy około 200 pracowników.

"Szacujemy, że program ten potrwa co najmniej do końca tego roku. Koszty programu wyniosą około 3-4 mln zł i zostaną poniesione w tym roku" - powiedział Płocica na konferencji.

Zelmer szacuje, że obecnie w Europie Środkowo-Wschodniej znajduje się na czwartym miejscu na rynku małego sprzętu AGD, z udziałem rynkowym na poziomie 5,9 proc. Spółka zamierza umacniać swoją pozycję w regionie. Temu celowi ma służyć m.in. kampania telewizyjna w Rosji, która rozpocznie się w drugim półroczu tego roku.

"Naszym celem strategicznym jest podwojenie skali firmy w kilka lat. Tego nie da się zrobić na rynku polskim, chcemy zrealizować ten cel dzięki innym rynkom. Rynkiem o największym potencjale jest Rosja" - powiedział Płocica.

Dodał, że kampania reklamowa w Rosji pochłonie około 5 mln zł. Budżet marketingowy na drugie półrocze 2009 roku wynosi łącznie 12 mln zł, wobec 2,2 mln zł w pierwszym półroczu.

"Uważamy, że efekty kampanii będą widoczne już w drugim półroczu, ale celem jest wzrost udziałów w rynku rosyjskim" - powiedział prezes.

Spółka szacuje, że jej udział w rynku małego sprzętu AGD w Polsce wyniósł na koniec pierwszego półrocza 24,2 proc. wobec 21,3 proc. rok wcześniej. (PAP)

pam/ ana/

Źródło artykułu:PAP
giełdazelmeragd
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)