Zelmer planuje w '13 wzrost przychodów o 33 proc. i EBITDA o 49 proc. w stosunku do '10

28.02. Warszawa (PAP) - Grupa kapitałowa Zelmer w przyjętej przez zarząd strategii na lata 2011-2013 planuje zwiększyć swoje przychody w 2013 roku o 33 proc., a wynik EBITDA o 49...

28.02.2011 | aktual.: 01.03.2011 07:08

28.02. Warszawa (PAP) - Grupa kapitałowa Zelmer w przyjętej przez zarząd strategii na lata 2011-2013 planuje zwiększyć swoje przychody w 2013 roku o 33 proc., a wynik EBITDA o 49 proc. w stosunku do 2010 roku, kiedy spółka miała 639 mln zł przychodów i 66 mln zł EBITDA - poinformował Zelmer w komunikacie.

Zelmer zakłada wzrost przychodów ze sprzedaży grupy kapitałowej w 2011 roku o 12 proc., w 2012 r. o 23 proc., a w 2013 r. o 33 proc. w stosunku do 2010 r. Grupa Zelmer będzie również dążyła do uzyskania wzrostu poziomu EBITDA w 2011 r. o 16 proc., w 2012 o 32 proc., a w 2013 o 49 proc. w stosunku do 2010 r.

Zelmer w latach 2011-2013 będzie koncentrował się na największych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej tj. Polsce, Rosji i Ukrainie. Spółka zakłada wysokie wzrosty rynków małego AGD w tych krajach.

"Przychody ze sprzedaży na rynku rosyjskim i ukraińskim mają znaczny potencjał wzrostowy, dlatego stanowić będą w najbliższych latach coraz większy udział w sprzedaży Grupy Zelmer tj. do 35 proc. w 2013 roku. Zgodnie z założeniami strategii Grupa Zelmer dążyć będzie osiągnięcia wzrostu sprzedaży na tych rynkach do 2013 roku: sprzedaż na rynku polskim ponad 20 proc., na rynku rosyjskim ponad 70 proc., na rynku ukraińskim 35 proc. Jednocześnie emitent zakłada związany z tym wzrost udziałów na tych rynkach, a największe przyrosty planuje osiągnąć w Rosji o ponad 4 pp i na Ukrainie o ponad 2 pp" - napisano w komunikacie.

Strategia Zelmera zakłada, iż głównymi motorami wzrostu sprzedaży i udziałów będą odkurzacze oraz sprzęt kuchenny. Spółka zamierza skoncentrować prace rozwojowe oraz nakłady inwestycyjne na tych kategoriach. W całym okresie strategii planuje się, iż nakłady inwestycyjne na nowe wdrożenia osiągną poziom ok. 70 mln zł i będą stanowić w 2011 roku 2,2 proc. przychodów, a w latach kolejnych: 3,0 i 3,9 proc. przychodów Grupy Zelmer.

Strategia Zelmera na lata 2011-2013 zakłada też poprawę efektywności kosztowej i podatkowej osiągniętą dzięki realizacji projektu budowy nowej fabryki zlokalizowanej w SSE oraz amortyzacji znaku towarowego, podniesienie efektywności operacyjnej, w tym dzięki połączeniu operacji na rynkach Słowacji i Czech oraz stworzenie organizacji o zasięgu międzynarodowym.

Zgodnie z założeniami strategii, redukcja kosztów wytwarzania o minimum 5 proc. (w 2012 r. vs 2008 r.) oraz wzrost wolumenów sprzedaży produktów pod obcymi markami przełożyć się ma na wzrost zysku netto. Jednocześnie Zelmer rozpoczął działania zmierzające do uzyskania przychodów ze sprzedaży nieruchomości, które pozostaną po dotychczasowej fabryce.

Strategia Zelmera zakłada kontynuację polityki dywidendowej na poziomie zależnym od osiągniętych wyników finansowych.

Plan rozwoju spółki oparty jest o wzrost organiczny, nie wyklucza jednak rozwoju poprzez przejęcia. (PAP)

pr/

Źródło artykułu:PAP
agdgiełdaprzemysł
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)