Zelmer podtrzymuje, że w latach 2011-13 wdroży nowe produkty za 70 mln zł
16.09. Rzeszów (PAP) - Mimo, że w tym roku Zelmer nie wydał dużych kwot na inwestycje w nowe produkty, to podtrzymuje, że do końca 2013 r. nakłady inwestycyjne na ten cel wyniosą...
16.09.2011 | aktual.: 16.09.2011 09:53
16.09. Rzeszów (PAP) - Mimo, że w tym roku Zelmer nie wydał dużych kwot na inwestycje w nowe produkty, to podtrzymuje, że do końca 2013 r. nakłady inwestycyjne na ten cel wyniosą ok. 70 mln zł. W tym czasie w ofercie producenta drobnego AGD pojawi się 80 nowości - poinformował dziennikarzy prezes Zelmera, Janusz Płocica. Spółka nie wyklucza rozwoju poprzez przejęcia.
"W tym roku nie naruszyliśmy w znacznym stopniu budżetu na wdrożenie nowych produktów, bo nie zdążyliśmy przerobić cyklu tworzenia nowych wyrobów. Jednak to nie oznacza, że zmieniamy strategię, bo jest to kwestia naszej konkurencyjności (...) W przyszłym roku CAPEX przeznaczony na ten cel wyniesie około 20 mln zł" - powiedział Płocica.
Dodał, że do końca 2013 r. Zelmer wprowadzi na rynek blisko 80 nowości.
Prezes poinformował, że w przyszłym roku spółka rozważy powiększenie nowego zakładu zlokalizowanego w SSE Euro-Park Mielec.
W czwartek Zelmer otworzył w specjalnej strefie ekonomicznej pod Rzeszowem nową fabrykę drobnego sprzętu AGD, w której produkować będzie zarówno pod marką własną, jak i na zlecenie innych firm. Osiągnięcie pełnych mocy produkcyjnych planowane jest do końca września. Zelmer ma produkować w tej fabryce średnio 2,6 mln sztuk sprzętu rocznie. Fabryka zatrudnia 1300 osób.
Płocica powiedział dziennikarzom, że Zelmer po zakończeniu etapu reorganizacji grupy, może skoncentrować się na rynku i poszukiwać dróg, które zapewnią jej dalszy wzrost.
"Odrzucamy wejście w nowy biznes, ale zostaje nam rozwój poprzez nowe produkty i rynki lub przez przejęcia. Do tej pory nie realizowaliśmy transakcji akwizycji i wydaje się, że bezpieczniejsze w obecnej sytuacji rynkowej jest robienie tego, na czym się znamy, jednak jeśli nadarzy się odpowiednia okazja biznesowa, to nie będziemy się wahać" - poinformował prezes.
Pytany o perspektywy wejścia na nowe rynki prezes powtórzył, że grupa koncentruje się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej i nie zamierza wchodzić do Ameryki, Azji, czy Europy Zachodniej.
Grupa kapitałowa Zelmer, w przyjętej przez zarząd strategii na lata 2011-2013, zakłada wzrost przychodów ze sprzedaży w 2011 roku o 12 proc., w 2012 r. o 23 proc., a w 2013 r. o 33 proc. w stosunku do 2010 r. Będzie również dążyła do uzyskania wzrostu poziomu EBITDA w 2011 r. o 16 proc., w 2012 o 32 proc., a w 2013 o 49 proc. w stosunku do 2010 r.
W całym okresie strategii planuje się, iż nakłady inwestycyjne na nowe wdrożenia osiągną poziom ok. 70 mln zł i będą stanowić w 2011 roku 2,2 proc. przychodów, a w latach kolejnych: 3,0 i 3,9 proc. przychodów Grupy Zelmer. Strategia Zelmera zakłada, iż głównymi motorami wzrostu sprzedaży i udziałów będą odkurzacze oraz sprzęt kuchenny. Spółka zamierza skoncentrować prace rozwojowe oraz nakłady inwestycyjne na tych kategoriach.
Plan rozwoju spółki oparty jest o wzrost organiczny, nie wyklucza jednak rozwoju poprzez przejęcia. (PAP)
jow/ ana/