Trwa ładowanie...

Znany sklep internetowy rozsierdził klientów. UOKiK bada sprawę niezrealizowanych zwrotów

Są klienci, którzy na zwrot pieniędzy czekają od stycznia. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ponad 25 skarg na działalność sklepu internetowego Merlin.pl. Urząd wszczął już postępowanie w tej sprawie. Firma tłumaczy natomiast, że "pracuje nad niezrealizowanymi zwrotami", a po po wznowieniu działalności w kwietniu tego roku nie odnotowała takich problemów.

Znany sklep internetowy rozsierdził klientów. UOKiK bada sprawę niezrealizowanych zwrotów Znany sklep internetowy rozsierdził klientów. UOKiK bada sprawę niezrealizowanych zwrotów Źródło: Merlin.pl, Pixabay
d3xbifv

O poirytowanych klientach Merlin.pl napisał portal Bankier.pl. Z serwisem skontaktowała się jedna z niezadowolonych klientek. Kobieta w styczniu zamówiła książkę, która miała dotrzeć do niej w ciągu kilku dni, jednak została ona poinformowana, że zajmie to więcej czasu. Ponieważ zależało jej na jak najszybszej dostawie, anulowała zamówienie, a książkę zamówiła w innym sklepie. Od tego czasu pieniądze do niej nie wróciły.

UOKiK wszczyna postępowanie

"W lutym poinformowano mnie jedynie, że przyczynami opóźnień są urlopy w dziale księgowości i migracja danych do nowego systemu. Od tego momentu jakiekolwiek próby skontaktowania się sklepem – czy to telefonicznie, czy przez Instagram i Facebook – okazywały się bezskuteczne" – opowiedziała portalowi kobieta. O problemie poinformowała ona także rzecznika konsumentów, który przekazał skargę do UOKiK. Urząd odpowiedział zaś, że temat jest mu znany.

W kwietniu Merlin.pl skontaktował się z kobietą, ale tylko po to, by wytłumaczyć, że "w związku z reorganizacją spółki nastąpi spłata zadłużeń i zwrot środków". Choć klientka uzupełniła odpowiedni formularz, pieniędzy i tak nie odzyskała.

d3xbifv

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Drożyzna zmienia nawyki turystów. "Panika zacznie się, jak wrócimy z wakacji"

UOKiK w odpowiedzi na pytania serwisu Bankier.pl poinformował, że wpłynęło do niego ponad 25 tego typu skarg i na początku sierpnia wszczął postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. A co na to Merlin.pl? Odpowiadając na pytania portalu, firma zapewnia, że "w okresie od wznowienia działalności, czyli 19 kwietnia 2022 r., merlin.pl 'nie odnotował problemów związanych z realizacją zamówień' i że "obecnie sprzedaż przebiega bez żadnych przeszkód, a zwroty są realizowane na bieżąco". Przypomnijmy, sklep wznowił działalność w kwietniu tego roku po niemal dwóch miesiącach przerwy.

To nie pierwsze problemy

Firma zapewnia też, że "obecnie pracuje nad niezrealizowanymi zwrotami" i że "o wszystkich istotnych krokach w tym procesie poinformuje klientów w stosownym czasie". Przyznaje też, że w ubiegłym roku miała problemy, wynikające z przyczyn losowych: "jesienią 2021 w wyniku gradobicia został uszkodzony dach powierzchni magazynowej i w konsekwencji doszło do zalania i utraty znaczącej części artykułów oferowanych do sprzedaży".

d3xbifv

Jednak już jesienią ubiegłego roku portal money.pl pisał, że obserwując profil sklepy na Facebooku, "można zauważyć, ze klienci od wielu miesięcy komunikują problemy w realizacji zamówień".

To zresztą nie były pierwsze problemy z realizacją zamówień w sklepie internetowym tej firmy. W maju 2020 roku sprawę opisał serwis niebezpiecznik.pl. Wtedy też część klientów miała mieć problemy z realizacją zamówienia i zwrotem pieniędzy z tego tytułu.

Poprosiliśmy firmę o komentarz do opisanych przez Bankier.pl problemów. Odpowiedź opublikujemy, gdy tylko ją otrzymamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3xbifv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xbifv