Zniżki na zakupy na smartfonie

Aplikacja ze zniżkami do sklepów i sieci handlowych stworzona przez Polaka robi furorę. W ciągu pół roku pobrało ją ponad 100 tys. użytkowników smartfonów, którzy dzięki niej mogą liczyć na zniżki w sklepach internetowych i sieciach handlowych - pisze "Puls Biznesu".

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia | Studio Portosabbia

Galeria Zniżek to aplikacja na smartfony z systemami android i iOS, która udostępnia kupony i promocje w sklepach internetowych, a także w galeriach handlowych. Na zniżki można liczyć w Leroy Merlin, Empik Foto, C&A, Douglas, Zalando, Vistula, Crocs, Wójcik czy Monnari.

- Notujemy średnio 600 pobrań dziennie, co jak na polski rynek jest dobrym wynikiem. W sumie aplikację ściągnęło już 105 tys. osób. Galeria Zniżek niemal od początku generuje przychody, głównie z transakcji w sklepach internetowych - mówi dla "PB" Tomasz Bąbka, właściciel projektu.

Jak wynika z analiz twórców aplikacji kobiety stanowią 70-80 proc. użytkowników. Bąbka twierdzi, że w większości to świadomi konsumenci, którzy wiedzą, czego chcą i jakie marki preferują. Zniżka zaś ma tylko motywować do zakupu.

Na jakiej zasadzie zarabia na siebie aplikacja? Firma dostaje od swojego partnera biznesowego opłatę za każdy kontakt zdobyty za pomocą aplikacji, w grę wchodzi też prowizja od sprzedaży w wysokości 5-15 proc.

Trwają prace nad wprowadzeniem możliwości korzystania z aplikacji także podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Jednak do tego potrzebne są większe pieniądze, dlatego poszukiwany jest inwestor dla projektu.

- Aplikacja zahacza o nurt tzw. inteligentnych zakupów - smart shopping. Dziś klienci coraz częściej szukają towaru w stacjonarnym sklepie, ale kupują już w internecie, gdzie jest taniej. Chciałbym nieco odwrócić proces showroomingu i zmotywować klienta do dokonania zakupu na miejscu - mówi dla "PB" Tomasz Bąbka.

Jedną z dróg rozwoju dla aplikacji może być też wprowadzenie technologii pozwalającej na przesyłanie spersonalizowanych ofert w czasie rzeczywistym, co pozwoli firmom na analizowanie zachowania klientów w trakcie zakupów.

"PB" podaje, że jeśli projekt sprawdzi się w Polsce, to spółka chciałaby przenieść go także za granicę. Celem są rynki rozwijające się w Europie i Ameryce Południowej. Walka o rynek na zachodzie mogłaby być zbyt ciężka gdyż tam konkurencyjne spółki mają inwestorów w postaci Google'a i Vodafone.

Wybrane dla Ciebie

Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"