WAŻNE
TERAZ

Wyjątkowe liceum. 100 proc. frekwencji na edukacji zdrowotnej

Zysk netto Cyfrowego Polsatu w II kw.'13 wyniósł 80,7 mln zł; nieco gorzej od konsensusu (opis2)

28.08. Warszawa (PAP) - Grupa Cyfrowego Polsatu miała w II kwartale 2013 r. 80,7 mln zł zysku netto wobec 99,5 mln zł zysku netto w II kwartale 2012 r. Zysk netto okazał się nieco...

28.08. Warszawa (PAP) - Grupa Cyfrowego Polsatu miała w II kwartale 2013 r. 80,7 mln zł zysku netto wobec 99,5 mln zł zysku netto w II kwartale 2012 r. Zysk netto okazał się nieco gorszy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 86,7 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Cyfrowego Polsatu w II kwartale 2013 r. wyniósł 195 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 213 mln zł zysku operacyjnego. Zanotowany zysk okazał się zgodny z oczekiwaniami analityków na poziomie 195,4 mln zł.

Zysk EBITDA wyniósł 257,3 mln zł wobec 270 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków mówiła o podobnym zysku EBITDA, na poziomie 257,2 mln zł.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w II kwartale 2013 r. wyniosły 735,9 mln zł wobec 714 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 732,4 mln zł.

Przychody z reklamy i sponsoringu spadły o 4,9 proc., do 226,6 mln zł.

"Spadek wynikał przede wszystkim z niższych przychodów z reklam zrealizowanych przez Grupę Telewizji Polsat, wynikających głównie z gorszej koniunktury na rynku reklamy" - napisano w raporcie.

Wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec II kwartału wyniósł 1,90x, podczas gdy na koniec I kwartału było to 1,93x.

W całym I półroczu zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł 175,9 mln zł, EBIT 379,6 mln zł, EBITDA 502,6 mln zł, a przychody 1,43 mld zł.

SEGMENT USŁUG ŚWIADCZONYCH KLIENTOM INDYWIDUALNYM

W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym w II kw. 2013 r. Cyfrowy Polsat wypracował 284 mln zł zysku netto, 160 mln zł zysku EBITDA oraz 482 mln zł przychodów.

Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu spadła o 0,2 proc. do około 3.545,6 tys. abonentów na koniec II kw. 2013 r. w porównaniu do około 3.553,5 tys. abonentów na koniec II kw. 2012 r. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 76,7 proc. i 77,4 proc. całej bazy klientów odpowiednio na 30 czerwca 2013 i 2012 roku.

Wskaźnik odpływu abonentów w 12-miesięcznym okresie zakończonym 30 czerwca 2013 r. spadł do 8,8 proc. w porównaniu z 9,2 proc. w 12-miesięcznym okresie zakończonym 30 czerwca 2012 r.

Wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 0,4 p.p., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini spadł o 0,2 p.p.

Średni miesięczny przychód na abonenta Cyfrowego Polsatu wzrósł o 3,4 proc. do 40,1 zł w II kwartale 2013 r. z 38,8 zł w II kwartale 2012 r.

ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 5,2 proc., do 48,3 zł w II kwartale 2013 r. z 45,9 zł w II kwartale 2012 roku. ARPU Pakietu Mini spadło o 3,0 proc., do 12,8 zł w II kwartale 2013 r. z 13,2 zł w II kwartale 2012 r.

SEGMENT NADAWANIA I PRODUKCJI TELEWIZYJNEJ

W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowy Polsat wypracował 76 mln zł zysku netto, 98 mln zł zysku EBITDA oraz 290 mln zł przychodów.

Cyfrowy Polsat podał, że wartość rynku reklamy i sponsoringu w II kwartale spadła o 5,4 proc. i wyniosła 987 mln zł, podczas gdy w II kwartale 2012 wynosiła 1.044 mln zł.

"Bazując na tych estymacjach, nasz udział wzrósł z 22,6 proc. w II kwartale 2012 roku do 22,7 proc. w II kwartale 2013 r." - podano w raporcie.

Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w I połowie 2013 roku wyniosły 1,76 mld zł i spadły rok do roku o 6,5 proc.

"Opierając się na tych estymacjach, szacujemy, że nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej w I połowie 2013 r. spadł rok do roku do 23,1 proc. z 23,4 proc. udziału w I połowie 2012 roku." - napisano w raporcie.

W raporcie podano również, że w I półroczu 2013 r. liczba realnych użytkowników witryny ipla wyniosła średniomiesięcznie ponad 2,5 miliona.

"Dodatkowo, według naszych szacunków, ipla odnotowała miesięcznie w tym okresie, średnio około 1,3 miliona użytkowników aplikacji na urządzenia mobilne, Smart TV, dekodery i konsole do gier" - poinformowała spółka.

W prezentacji wynikowej Cyfrowy Polsat podał, że "dalszy rozwój segmentu online video zależy w dużym stopniu od aktywnych działań państwa polskiego mających na celu ograniczenie kradzieży własności intelektualnej w internecie". (PAP)

jow/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji