Zysk netto Cyfrowego Polsatu w III kw.'12 wyniósł 172,1 mln zł wobec 130,9 mln zł konsensusu (opis)

14.11. Warszawa (PAP) - Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2012 roku wzrósł do 172,1 mln zł z 62 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie...

14.11.2012 | aktual.: 14.11.2012 07:38

14.11. Warszawa (PAP) - Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2012 roku wzrósł do 172,1 mln zł z 62 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus rynkowy zakładał zysk netto w III kw. 2012 r. na poziomie 130,9 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 197,7 mln zł wobec 148,0 mln zł rok wcześniej. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku operacyjnym na poziomie 160,7 mln zł.

Zysk EBITDA wyniósł 257,9 mln zł wobec 196,2 mln zł. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku EBITDA na poziomie 219,5 mln zł. Marża EBITDA wzrosła do 40,0 proc. z 31,9 proc. w trzecim kwartale 2011 roku.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2012 roku wzrosły o 4,7 proc. do 644,5 mln zł wobec 615,5 mln zł rok wcześniej i wobec prognoz rynkowych na poziomie 638,6 mln zł.

Wyłączając wpływ konsolidacji nowo nabytych spółek, całkowite przychody grupy Cyfrowego Polsatu wzrosły o 4,2 proc. do 641,5 mln zł.

Przychody od klientów indywidualnych wzrosły o 7,3 proc. do 434,9 mln zł. Wyłączając wpływ konsolidacji nowo nabytych spółek, przychody od klientów indywidualnych wzrosły o 7,1 proc. do 434,1 mln zł.

"Wzrost ten w głównej mierze zawdzięczamy wzrostowi przychodów z opłat abonamentowych za usługi DTH (wynikającemu z wyższej średniej liczby abonentów w trzecim kwartale 2012 roku w porównaniu do trzeciego kwartału 2011 roku oraz ze wzrostu ARPU) oraz wzrostowi przychodów z usług telekomunikacyjnych" - podała spółka w raporcie.

Przychody z reklamy i sponsoringu spadły o 3,7 proc. do 162,8 mln zł. Wyłączając wpływ konsolidacji nowo nabytych spółek, przychody z reklamy spadły o 6,0 proc. do 159 mln zł.

"Spadek wynikał przede wszystkim z niższych przychodów z reklam i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat, związanych z gorszą koniunkturą na rynku reklamy" - podano.

Liczba abonentów wzrosła o 1,5 proc. do ok. 3.557,9 tys. abonentów na koniec września 2012 roku z ok. 3.506,1 tysięcy abonentów rok wcześniej. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 77,5 proc. i 78,2 proc. całej bazy odpowiednio na 30 września 2012 i 2011 roku.

Średnie ARPU w III kw. 2012 roku wyniosło 39,5 zł wobec 37,8 zł rok wcześniej, z czego ARPU Pakietu Familijnego w III kwartale 2012 r. wyniosło 47,1 zł, zaś ARPU Pakietu Mini 13,4 zł.

Na koniec września 2012 roku baza klientów liczyła 3.557.888 abonentów płatnej telewizji cyfrowej, 117.327 użytkowników szerokopasmowego Internetu, natomiast liczba użytkowników telefonii komórkowej wynosiła 144.288 (w tym 139.146 użytkowników usługi MVNO i 5.142 klientów, którzy zakupili usługę telefonii komórkowej Polkomtela w ramach cross promocji).

Średnie ARPU w II kw. 2012 roku wyniosło 38,8 zł wobec 36,3 zł rok wcześniej, z czego ARPU Pakietu Familijnego w II kwartale 2012 r. wyniosło 45,9 zł, zaś ARPU Pakietu Mini 13,2 zł.????

Na koniec września 2012 roku dług netto wyniósł 2,142 mld zł, a wskaźnik zadłużenia do 12-miesięcznego EBITDA wyniósł 2,18X.

Narastająco po trzech kwartałach zysk netto grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł 476,7 mln zł wobec 83,9 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 613,7 mln zł wobec 416,7 mln zł, a przychody ze sprzedaży 2,028 mld zł wobec 1,646 mld zł.

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat i nowo nabytych spółek, całkowite przychody grupy po trzech kwartałach 2012 roku wzrosły o 8,8 proc. do 1,322 mld zł.

Przychody od klientów indywidualnych wzrosły o 9,2 proc. do 1,287 mld zł.

Konsolidacja Grupy Telewizji Polsat nie miała wpływu na poziom przychodów od klientów indywidualnych, natomiast wyłączając wpływ konsolidacji nowo nabytych spółek, przychody od klientów indywidualnych wzrosły o 9,1 proc., do 1,286 mld zł.

"Wzrost ten w głównej mierze zawdzięczamy wzrostowi przychodów z opłat abonamentowych za usługi DTH (wynikającemu z wyższej średniej liczby abonentów w okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 30 września 2012 roku w porównaniu do okresu dziewięciu miesięcy zakończonego 30 września 2011 roku oraz ze wzrostu ARPU) oraz wzrostowi przychodów z usług telekomunikacyjnych" - podał Cyfrowy.

Przychody z reklamy i sponsoringu wzrosły po trzech kwartałach o 59,6 proc. do 602,8 mln zł. Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat i nowo nabytych spółek, przychody z reklamy spadły o 21,4 proc. do 2,2 mln zł.

Zysk EBITDA wzrósł o 45,9 proc. do 785,1 mln zł. Marża EBITDA wzrosła do 38,7 proc. z 32,7 proc. Eliminując wpływ jednorazowego spadku kosztów ponoszonych przez Telewizję Polsat na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, EBITDA po trzech kwartałach wyniosłaby 766,5 mln zł, a marża EBITDA 37,8 proc.

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat i nowo nabytych spółek, zysk EBITDA wzrósł o 32,8 proc. do 513,3 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 38,8 proc. 31,8 proc.

Średnie ARPU w okresie I-III kw. 2012 roku wyniosło 38,9 zł wobec 37,0 zł rok wcześniej, z czego ARPU Pakietu Familijnego w tym okresie 2012 r. wyniosło 46,1 zł, zaś ARPU Pakietu Mini 13,4 zł.

Dane rdr za III kw. i za 9 miesięcy 2012 roku nie są w pełni porównywalne rdr ze względu na nabycie udziałów Telewizji Polsat 20 kwietnia 2011 roku, nabycie udziałów INFO-TV-FM 30 stycznia 2012 roku oraz nabycie udziałów spółek tworzących serwis ipla 2 kwietnia 2012 roku.(PAP)

bas/

Źródło artykułu:PAP
zyskyycyfrowy polsat sa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)