Zysk netto grupy Eurocash w III kw. wyniósł 73,9 mln zł wobec 70 mln zł konsensusu (opis)
08.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy Eurocash, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w trzecim kwartale 2013 roku wyniósł 73,9 mln zł - poinformowała spółka w...
08.11.2013 | aktual.: 08.11.2013 07:08
08.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy Eurocash, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w trzecim kwartale 2013 roku wyniósł 73,9 mln zł - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus PAP zakładał 70 mln zł zysku.
Zysk operacyjny grupy Eurocash w III kwartale wyniósł 85,8 mln zł. Analitycy spodziewali się zysku operacyjnego na poziomie 93,9 mln zł.
EBITDA wyniosła 115 mln zł wobec konsensusu na poziomie 124,6 mln zł.
Przychody grupy Eurocash wyniosły w tym okresie 4,245 mld zł wobec spodziewanych przez analityków 4,305 mld zł.
Po trzech kwartał zysk netto grupy wynosi 146 mln zł, EBIT 191 mln zł, EBITDA 278 mln zł, a przychody 12,3 mld zł.
W komentarzu do wyników zarząd Eurocash podał, że głównym powodem spadku sprzedaży w trzecim kwartale o 3,59 proc. rok do roku były niekorzystne warunki rynkowe oraz zakończenie umowy współpracy z siecią sklepów Stokrotka , do której sprzedaż zrealizowana w 3 kwartale 2012 roku wyniosła 183 mln zł.
Skonsolidowana marża brutto w trzecim kwartale 2013 roku była na zbliżonym poziomie jak przed rokiem. Wyniosła 10,15 proc. wobec 10,18 proc. w trzecim kwartale zeszłego roku.
Skonsolidowana marża EBITDA spadła o 0,14 p. p. i wyniosła 2,71 proc. Po trzech kwartałach marża EBITDA zmalała o 0,13 p.p. i osiągnęła 2,26 proc.
Eurocash podał, że pozytywny wpływ na wynik netto grupy miały niższe koszty finansowania oraz niższe koszty podatkowe.
Spółka podała w raporcie, że w całym 2013 roku liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash & Carry zwiększy się o około 6-8 placówek, przy czym ostateczna liczba nowych otwarć będzie uzależniona od procesu integracji z Tradis, a liczba sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum wzrośnie o ok. 120 placówek.
Na koniec trzeciego kwartału liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła 153 (łącznie z 3 hurtowniami Batna). Sieć abc obejmuje 5887 sklepów, a jej udział w łącznej sprzedaży Cash&Carry wyniósł od lipca do końca września 52,71 proc.
W trzecim kwartale 2013 roku sprzedaż formatu Cash&Carry do odbiorców zewnętrznych wyniosła 1,24 mld zł i wzrosła o 9,45 proc. rok do roku. Wzrost sprzedaży to efekt głównie integracji hurtowni cash&carry Tradis z siecią Eurocash Cash&Carry. Wzrost sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniósł w trzecim kwartale 0,45 proc.
Sprzedaż hurtowa Eurocashu z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum wyniosła w trzecim kwartale 456,3 mln zł i wzrosła o 16,53 proc. rok do roku. Sprzedaż hurtowa Eurocash dla stałej liczby sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum wzrosła o 6,2 proc. rok rok roku.
Liczba sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum wyniosła na koniec 3 kwartału 2013 roku 830 placówek. (PAP)
pr/