Zysk netto grupy MNI wzrósł o 95 proc. do 14,0 mln zł w IV kw. '08

25.2.Warszawa (PAP) - Zysk netto Grupy MNI przypisany
akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2008 roku wzrósł o
95 proc. do 14,0 mln zł z 7,2 mln zł rok wcześniej - podała...

25.02.2009 | aktual.: 25.02.2009 10:13

25.2.Warszawa (PAP) - Zysk netto Grupy MNI przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2008 roku wzrósł o 95 proc. do 14,0 mln zł z 7,2 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Celem grupy w 2009 roku jest utrzymanie osiągniętych marż i zachowanie udziału w rynku.

"Celem MNI Telecom w 2009 jest utrzymanie dotychczasowej liczby abonentów oraz ARPU, jak również okazjonalne wykorzystanie pojawiających się możliwości pozyskania nowych abonentów w oparciu o rozwiązania wynikające z liberalizacji rynku telekomunikacyjnego. Utrzymanie, a być może nawet wzrost poziomu ARPU będzie m.in. rezultatem rozwoju oferty usług innych niż telekomunikacyjne" - podała spółka.

"Od kilku miesięcy MNI Telecom oferuje swoim abonentom usługi finansowe i turystyczne. Już w najbliższych dniach dojdą do nich kolejne, w tym m.in. ubezpieczenia. Rekordowe wyniki za IV kwartał 2008 roku zostały osiągnięte już w warunkach pogarszającej się koniunktury gospodarczej. Celem Zarządu MNI jest utrzymanie w 2009 roku uzyskanych dotychczas poziomów marż przy zachowaniu osiągniętego udziału w rynku" - podano.

MNI Telecom rozwija dotychczasową działalność telekomunikacyjną w oparciu o własną bazę ok. 60 tys. abonentów.

Zysk operacyjny grupy MNI w IV kw. 2008 roku wzrósł o 97 proc. do 12,5 mln zł z 6,3 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły w IV kw. 2008 roku o 59 proc. do 71,42 mln zł z 45,0 mln zł rok wcześniej.

"Wyniki osiągnięte przez Grupę MNI odzwierciedlają dynamicznie zmieniającą się sytuację na rynku mobilnych usług marketingowych oraz telekomunikacyjnych usług dodanych" - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA)
wzrósł o 40 proc. do 18,55 mln zł.

W IV kw. 2008 roku wskaźnik marży EBIT wzrósł do 17,46 proc. z 14,03 proc., a wskaźnik marży zysku netto wzrósł do 19,67 proc. z 16,04 proc.

Narastająco po czterech kwartałach 2008 roku przychody ze sprzedaży wrosły w ujęciu rocznym o 14 proc. do 203,2 mln zł z 177,9 mln zł, a zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) wzrósł o 22 proc. do 62,65 mln zł

Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł po czterech kwartałach 2008 roku o 62 proc. do 36,19 mln zł z 22,32 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonaiuszom jednostki dominującej wzrósł do 29,9 mln zł z 19,14 mln zł.

"W zakresie usług telekomunikacyjnych, rezygnacja w 2008 roku z utrzymywania znaczących poziomów przychodów z hurtowego obrotu ruchem telekomunikacyjnym spowodowała brak osiągnięcia zakładanych poziomów sprzedaży. Była to świadoma decyzja, związana z pogarszającą się rentownością tej działalności, co w konsekwencji prowadziło do zwiększenia ryzyka współpracy z niektórymi uczestnikami rynku, w szczególności w zakresie rozliczeń dewizowych z partnerami zagranicznymi" - podało MNI.

"Rezygnacja z części transakcji umożliwiła ograniczenie do zera ryzyka kursowego związanego z rozliczeniami zagranicznymi i uchroniła Grupę MNI przed stratami wynikającymi z gwałtownie słabnących notowań złotego" - podano.

Po czterech kwartałach 2008 roku marża uzyskiwana na poziomie zysku operacyjnego wzrosła do 17,81 proc. z 12,55 proc., marża EBITDA wyniosła 30,83 proc. wobec 28,9 proc. w 2007 roku, a marża zysku netto wzrosła do 14,77 proc. z 10,87 proc.

MNI podała, że zgodnie z realizowaną strategią, najistotniejszym czynnikiem wzrostu wartości firmy w najbliższych latach oraz uzyskiwanych przez Grupę MNI przychodów i zysków z prowadzonej działalności będą usługi medialne.

Korzystając z możliwości bezpośredniego i praktycznie bezkosztowego dotarcia do abonentów MNI Telecom, Grupa MNI intensywnie rozwija w ostatnim czasie usługi inne niż telekomunikacyjne. Wśród już uruchomionych są m.in. usługi finansowe - pożyczki oraz sprzedaż ratalna oferty turystycznej.

Spółka podtrzymała, że przeprowadzone analizy pozwalają prognozować, że w ciągu najbliższych 3 lat usługi inne niż telekomunikacyjne stanowić będą 50 proc. przychodów MNI Telecom.

Strategia grupy MNI na najbliższe lata zakłada także rozwój oparty o inwestycje w nowe, niszowe obszary pozwalające optymalnie wykorzystać posiadane technologie.

Grupa MNI planuje nadal konsekwentnie rozwijać usługi jako MVNO, samodzielnie, jak i w kooperacji z wieloma znanymi z obszaru medialnego markami, kierując ofertę do różnych grup docelowych.(PAP)

bas/ ana/

Źródło artykułu:PAP
giełdaspółkawyniki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)