Zysk netto grupy TVN wyniósł w IV kw. 469,78 mln zł; był niższy od konsensusu (opis)
28.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w IV kwartale 2012 roku 469,78 mln zł i był niższy o 31,5 proc. od...
28.02.2013 | aktual.: 28.02.2013 08:23
28.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy TVN, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w IV kwartale 2012 roku 469,78 mln zł i był niższy o 31,5 proc. od konsensusu na poziomie 685,4 mln zł zysku.
Grupa TVN zamknęła w listopadzie 2012 roku dwie transakcje. Sprzedała Grupę Onet.pl na rzecz Ringier Axel Springer, otrzymując do tej pory 918 milionów zł i osiągając poprawę płynności i dźwigni finansowej netto Grupy TVN. A także wniosła platformę 'n' do nowego połączonego podmiotu z Cyfrą+: nC+, w zamian za 32 proc. udziałów w tym przedsięwzięciu.
TVN odnotował w IV kwartale zysk netto z działalności kontynuowanej w wysokości 309 mln zł w porównaniu z zyskiem netto z działalności kontynuowanej w wysokości 99,6 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.
Zysk netto z działalności zaniechanej wyniósł 156,8 mln zł w porównaniu do straty netto w okresie z działalności zaniechanej w wysokości 87,2 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.
Prognozy analityków wahały się w przedziale 450-843 mln zł zysku netto.
Zysk operacyjny grupy w IV kwartale 2012 roku wyniósł 109,7 mln zł i był niższy o 31,2 proc. od średniej prognoz na poziomie 159,5 mln zł.
Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły w tym okresie 456,7 mln zł i były niższe o 2,4 proc. od konsensusu na poziomie 468,1 mln zł.
Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej spadły o 12,8 proc. do 448.129 zł z 513.632 zł w analogicznym okresie 2011 r.
Raportowany wskaźnik EBITDA spadł w IV kwartale do 138,5 mln zł ze 196,3 mln zł w analogicznym okresie 2011 r. Raportowana marża EBITDA spadła z kolei do poziomu 30,3 proc. z 37,4 proc. w ubiegłym roku.
Skorygowany wskaźnik EBITDA z działalności kontynuowanej i zaniechanej (wyłączający wpływ: trwałej utraty wartości Onetu, stratę na sprzedaży Onetu, zysk na wymianie aktywów segmentu Pay-TV, trwałą utratę wartości inwestycji w Mango Media oraz udział w zyskach jednostek stowarzyszonych) spadł do 154,3 mln zł ze 196,3 mln zł w analogicznym okresie 2011 r.
Skorygowana marża EBITDA spadła do 33,8 proc. z 37,4 proc. w IV kwartale 2011 r. (PAP)
jow/ osz/