Zysk netto LPP wyniósł w I kw. '12 33,6 mln zł, sprzedaż LFL wzrosła o 15,9 proc. rdr (opis)

10.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypiadający akcjonariuszom jednostki dominującej, w I kwartale 2012 roku wzrósł do 33,6 mln zł z 14,1 mln zł w I kwartale 2011 r. -...

10.05.2012 | aktual.: 10.05.2012 07:08

10.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypiadający akcjonariuszom jednostki dominującej, w I kwartale 2012 roku wzrósł do 33,6 mln zł z 14,1 mln zł w I kwartale 2011 r. - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus rynkowy zakładał wynik netto na poziomie 30,4 mln zł.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 42,1 mln zł wobec 10,84 mln zł w analogicznym okresie 2011 roku i był zgodny z oczekiwaniami rynkowymi zakładającymi 41,9 mln zł EBIT.

Przychody wzrosły do 657,9 mln zł z 500,5 mln zł w I kwartale 2011 roku i były zgodne z oczekiwaniami analityków na poziomie 650,9 mln zł.

Spółka podała, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I kwartale 2012 roku o 15,9 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).

W I kwartale 2012 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 371,2 mln zł, a w placówkach Cropp Town w wysokości 111,7 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach House wyniosła 80,7 mln zł, zaś w sklepach Mohito 41,0 mln zł.

"W I kwartale 2012 roku kontynuowany był pozytywny trend, który zapewnił osiagnięcie bardzo dobrych wyników w 2011 roku. Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych dotyczył wszystkich marek i został osiągnięty nie tylko w Polsce, ale także w spółkach zagranicznych. Została zachowana dobra relacja pomiedzy wzrostem uzyskiwanych przychodów i marż oraz zmianami kosztów funkcjonowania koniecznych do poniesienia przy realizacji wszystkich procesów" - napisano w komentarzu.

Spółka podała, że osiągnięcie wyższej marży brutto na sprzedaży było możliwe dzięki odpowiedniej ilości towarów z poprzedniego sezonu oraz szybkiemu wprowadzeniu do sklepów oferty wiosennej.

Powierzchnia sieci sklepów wzrosła w I kwartale o 10,7 tys. m kw. Na koniec pierwszego kwartału GK LPP dysponowała 918 sklepami o łącznej powierzchni 354,2 tys. m kw. (PAP)

pel/

Źródło artykułu:PAP
zysklpphandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)