Zysk netto LPP wyniósł w I kw. '12 33,6 mln zł, sprzedaż LFL wzrosła o 15,9 proc. rdr (opis)

10.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypiadający akcjonariuszom jednostki dominującej, w I kwartale 2012 roku wzrósł do 33,6 mln zł z 14,1 mln zł w I kwartale 2011 r. -...

10.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypiadający akcjonariuszom jednostki dominującej, w I kwartale 2012 roku wzrósł do 33,6 mln zł z 14,1 mln zł w I kwartale 2011 r. - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus rynkowy zakładał wynik netto na poziomie 30,4 mln zł.

Zysk operacyjny w I kwartale wyniósł 42,1 mln zł wobec 10,84 mln zł w analogicznym okresie 2011 roku i był zgodny z oczekiwaniami rynkowymi zakładającymi 41,9 mln zł EBIT.

Przychody wzrosły do 657,9 mln zł z 500,5 mln zł w I kwartale 2011 roku i były zgodne z oczekiwaniami analityków na poziomie 650,9 mln zł.

Spółka podała, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I kwartale 2012 roku o 15,9 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).

W I kwartale 2012 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 371,2 mln zł, a w placówkach Cropp Town w wysokości 111,7 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach House wyniosła 80,7 mln zł, zaś w sklepach Mohito 41,0 mln zł.

"W I kwartale 2012 roku kontynuowany był pozytywny trend, który zapewnił osiagnięcie bardzo dobrych wyników w 2011 roku. Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych dotyczył wszystkich marek i został osiągnięty nie tylko w Polsce, ale także w spółkach zagranicznych. Została zachowana dobra relacja pomiedzy wzrostem uzyskiwanych przychodów i marż oraz zmianami kosztów funkcjonowania koniecznych do poniesienia przy realizacji wszystkich procesów" - napisano w komentarzu.

Spółka podała, że osiągnięcie wyższej marży brutto na sprzedaży było możliwe dzięki odpowiedniej ilości towarów z poprzedniego sezonu oraz szybkiemu wprowadzeniu do sklepów oferty wiosennej.

Powierzchnia sieci sklepów wzrosła w I kwartale o 10,7 tys. m kw. Na koniec pierwszego kwartału GK LPP dysponowała 918 sklepami o łącznej powierzchni 354,2 tys. m kw. (PAP)

pel/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rywal KFC zadebiutuje w kolejnym mieście. To 11 nowy lokal w tym roku
Rywal KFC zadebiutuje w kolejnym mieście. To 11 nowy lokal w tym roku
Zakaz dla chińskiej dostawy. Smak i zapach "nietypowe dla miodu"
Zakaz dla chińskiej dostawy. Smak i zapach "nietypowe dla miodu"
Sąsiedzi mają dość ośrodka dla lekarzy. "Hałas jak na lotnisku"
Sąsiedzi mają dość ośrodka dla lekarzy. "Hałas jak na lotnisku"
Sądny dzień dla cen czekolady. To wydarzy się 14 października
Sądny dzień dla cen czekolady. To wydarzy się 14 października
Kłopoty amerykańskiej marki. Inwestor uratuje sklepy w Polsce?
Kłopoty amerykańskiej marki. Inwestor uratuje sklepy w Polsce?
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już obowiązują
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już obowiązują
Najbardziej otyłe miasto wojewódzkie w Polsce. Zważyli Polaków
Najbardziej otyłe miasto wojewódzkie w Polsce. Zważyli Polaków
5 tys. zł dla małżeństw z długim stażem? Senat pracuje nad projektem
5 tys. zł dla małżeństw z długim stażem? Senat pracuje nad projektem
Pracuje w skupie. Przyznał, ile Polacy zarabiają na grzybach
Pracuje w skupie. Przyznał, ile Polacy zarabiają na grzybach
Poddali auta wymagającym testom. Oto modele, które wypadły słabo
Poddali auta wymagającym testom. Oto modele, które wypadły słabo
Ewakuacja spod Mount Everestu. Setki osób utknęło na zboczu góry
Ewakuacja spod Mount Everestu. Setki osób utknęło na zboczu góry
Lotnisko Zakopane-Tatry. Wizz Air zareagował
Lotnisko Zakopane-Tatry. Wizz Air zareagował