Zysk netto LPP wyniósł w IV kw. 83,5 mln zł, sprzedaż LFL spadła o 20,5 proc. (opis)

18.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w IV kwartale 2009 roku wyniósł 83,5 mln zł wobec 73,9 mln zł zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik...

18.02.2010 | aktual.: 18.02.2010 08:53

18.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP w IV kwartale 2009 roku wyniósł 83,5 mln zł wobec 73,9 mln zł zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym 83,4 mln zł zysku.

Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 123,8 mln zł wobec 91,9 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku i był wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 110 mln zł EBIT.

Przychody grupy wzrosły w IV kwartale do 543,5 mln zł z 527,3 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 535 mln zł.

Spółka podała, że w sklepach porównywalnych sprzedaż spadła w IV kwartale tego roku o 20,5 proc.

Po czterech kwartałach 2009 roku grupa LPP ma 2 mld zł przychodów, 182 mln zł zysku operacyjnego i 106,2 mln zł zysku netto.

Narastająco po czterech kwartałach 2008 roku LPP miało 1,62 mld zł przychodów, 214,8 mln zł zysku operacyjnego i 167,5 mln zł zysku netto.

LPP podało, że wzrost wyników w IV kwartale rok do roku to efekt umocnienia PLN wobec USD w porównaniu z zachowaniem walut w pierwszych trzech kwartałach 2009 roku i niskich stanów magazynowych, co pozwoliło na wypracowanie wysokiej marży brutto na sprzedaży (65,3 proc.) Spółce udało sie też utrzymać niski poziom kosztów.

"Zaznaczyć należy także, iż poprawa zysku netto w stosunku do IV kwartału 2008 roku nastąpiła pomimo, negatywnego wpływu różnic kursowych szczególnie o charakterze statystycznym na wysokości kosztów finansowych (negatywne różnice kursowe w IV kwartale wyniosły ok. 10,6 mln zł)" - napisano w raporcie.

W IV kwartale 2009 roku uruchomiono 72 sklepy o łącznej powierzchni około 26 tys. mkw. (18 sklepów Reserved, 18 Cropp Town, 18 Esotiq, 10 House, 8 Mohito) zwiększając łączną powierzchnie do ok. 288 tys. mkw. (841 sklepów), z czego 92 tys. mkw. (190 sklepów) poza granicami Polski.(PAP)

pel/ asa/

Źródło artykułu:PAP
zysklpphandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)