Zysk netto Multimedia Polska wzrósł r/r do 34,20 mln zł w I‑III kw. 2014 r.
Warszawa, 14.11.2014 (ISBnews) - Multimedia Polska odnotowały 34,20 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I-III kw. 2014 r. wobec 22,80 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
14.11.2014 08:22
Zysk operacyjny wyniósł 262,80 mln zł wobec 266,10 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 526,50 mln zł w I-III kw. 2014 r. wobec 523,70 mln zł rok wcześniej.
Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec września 2014 r. wyniosła 1,58 mln, czyli o 3% więcej niż przed rokiem. Multimedia Polska odnotowały przyrost RGU we wszystkich segmentach działalności (telewizja, Internet, telefon)
Kontynuacja wzrostów w segmencie szerokopasmowego dostępu do internetu. Po 9 miesiącach 2014 r. przychody w tym segmencie wyniosły 165,2 mln zł (wzrost o 3,9% r/r), a liczba RGU osiągnęła 521,4 tys. (wzrost o 6,0%)
Wzrost przychodów w segmencie telewizji do 261,6 mln zł (o 0,6% r/r) i liczby RGU do 768,5 tys. (o 1,6% r/r).
"Światowy rynek telekomunikacyjny dynamicznie się zmienia, głównie ze względu na procesy konsolidacyjne, m.in. łączenie się operatorów mobilnych z przewodowymi platformami kablowymi. Naszą działalność chcemy dostosowywać do światowych trendów, aby w perspektywie kilku lat być ich częścią i współtworzyć je na rynku polskim" - powiedział prezes Multimedia Polska Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.
Dodał, że w perspektywie średnioterminowej firma chce koncentrować się na ciągłym udoskonalaniu i rozszerzaniu oferty produktowej, również poprzez konsolidację.
"Kolejne przejęcia małych operatorów kablowych przy obecnych cenach stają się mało atrakcyjne, co skłania nas do wprowadzenia korekt w naszej strategii konsolidacyjnej. Większą uwagę chcemy skupić na operatorach, którzy posiadają zróżnicowaną ofertę zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla biznesowych. Chcemy przez to rozszerzyć naszą ofertę o usługi wykraczające poza dotychczasową działalność" - stwierdził prezes Multimediów.
Multimedia Polska to jeden z wiodących na polskim rynku operatorów kablowych dostarczający usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej.
(ISBnews)