Zysk netto Multimedia w I kw. 2010 roku wzrósł do 21,5 mln zł, powyżej konsensusu

06.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto Multimedia Polska przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wzrósł w pierwszym kwartale do 21,5 mln zł z 12,5 mln zł rok wcześniej -...

06.05.2010 | aktual.: 06.05.2010 09:38

06.05. Warszawa (PAP) - Zysk netto Multimedia Polska przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wzrósł w pierwszym kwartale do 21,5 mln zł z 12,5 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus zakładał 19,0 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy wzrósł do 31,6 mln zł z 22,4 mln zł rok wcześniej, a ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się, że wyniesie on 28,7 mln zł.

Grupa odnotowała wzrost EBITDA o 12,2 mln zł, tj. o 20,0 proc. do poziomu 73,4 mln zł w I kw. 2010 r.

Skorygowana EBITDA wzrosła o 11,6 mln zł, tj. 19,0 proc. do 72,9 mln zł, a marża skorygowanej EBITDA wzrosła do 52,8 proc. w I kw. 2010 r. z 48,4 proc. w I kw. 2009 r.

Przychody grupy wzrosły w tym czasie do 138,1 mln zł z 126,6 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali przychodów na poziomie 139,4 mln zł.

Spółka podała w raporcie kwartalnym, że na koniec marca 2010 roku Grupa posiadała łącznie 1.249.460 jednostek generowania przychodu (RGU), z czego 662.528 stanowiły RGU telewizji kablowej (w tym 7.369 to RGU IPTV, a 100.754 to RGU telewizji cyfrowej DTV), 330.920 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu, 205.343 RGU usług telefonii, 31.330 RGU programów Premium, 18.649 stanowiły pośrednie usługi głosowe, a 690 aparaty wrzutowe.

Na koniec pierwszego kwartału 2010 roku Grupa posiadała ok. 307.000 abonentów, którzy korzystali z więcej niż jednej usługi, w tym ok. 91.000 abonentów pakietu Triple Play.

Multimedia podały, że oczekują kontynuacji trendu wzrostu ilości klientów korzystających z usług pakietowych, co może wpłynąć na obniżenie wskaźnika utraty klientów i zapewnić ważne źródło wzrostu przychodów.

Wskaźnik średnich przychodów na jednostkę generowania przychodu (ARPU na RGU) wyniósł 34,80 zł w I kw. 2010 r. wobec 34,98 zł w IV kw. 2009 r.

Na dzień 31 marca 2010 r. Grupa posiadała 827 RGU mobilnego Internetu (MobilNet) oraz 94 RGU mobilnego głosu (MobilFon).

Wskaźnik utraty klientów (ang. churn), definiowany jako stosunek liczby odłączeń odnotowanych na danej usłudze do liczby jednostek generowania przychodu (RGU) na początek danego okresu, wyniósł w I kwartale 2010 r. 3,5 proc. (1,15 proc. średniomiesięcznie) wobec 3,2 proc. (1,06 proc. średniomiesięcznie) w I kwartale 2009 r.

Średni miesięczny przychód na jednego abonenta (ARPU/HC) w I kw. 2010 r. wyniósł 66,07 zł i wzrósł w stosunku do I kw. 2009 r. o 7,7 proc.

Spółka podała też, że przychody z telewizji kablowej wzrosły w I kw. 2010 roku do 69,2 mln zł z 62,9 mln zł rok wcześniej.

Przychody z usług dostępu do internetu wzrosły do 35,3 mln zł z 31,3 mln zł.

Przychody z usług telefonicznych wzrosły do 29,9 mln zł z 28,9 mln zł.

W I kw. 2010 r. Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości ok. 44,7 mln zł. Całość tej kwoty stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją własnych sieci. W ramach inwestycji w rozbudowę własnej sieci ok. 39,1 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, natomiast ok. 5,6 mln zł stanowiły nakłady związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług, wymianą urządzeń sieciowych, a także usprawnieniem procesów (Inwestycje pozostałe).(PAP)

bas/ ana/

Źródło artykułu:PAP
multimedia polska samultimediazysk
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)